Návštěvnost velkých cen na vzestupu
Na tribuny si našlo cestu více diváků
Pravděpodobně hlavně boj o titul mezi Mercedesem a Ferrari letos lákal na tribuny více fanoušků, než na F1 chodilo loni.
Kombinovaná návštěvnost víkendů velkých cen se vyšplhala na 4,07 milionu diváků. Loni měl kalendář 21 závodů, letos pouze 20, takže se meziročně porovnávala průměrná návštěvnost. Ta vychází na 203 570 diváků na víkend v sezoně 2017, přičemž loni byla na úrovni 182 900 osob. To představuje osmiprocentní nárůst.
Průměrná návštěvnost samotného závodu (pouze neděle) je 76 722 diváků, avšak mezi jednotlivými velkými cenami byly obrovské rozdíly. Kupříkladu ve Velké Británii si cestu na tribuny v Silverstone v neděli našlo 120 tisíc diváků, zatímco návštěvnost některých jiných okruhů byla hluboko pod průměrem. Nicméně třináct organizátorů se může pochlubit meziročním zvýšením návštěvnosti.
Mezi spokojenými jistě budou Ázerbájdžán, Kanada a Rakousko. První velkou cenu v Baku živě sledovalo velmi málo fanoušků, proto není až takovým překvapením, že letos byla návštěva o 58 procent větší. Kanada i Rakousko prodaly o 60 tisíc lístků více než loni a kdyby se okruhům uděloval titul skokan roku, jistě by se o něj dělily s velkým náskokem před ostatními.
V kalendáři příští sezony již není slabě navštěvovaný malajský Sepang. Naopak své brány opět otevře německý Hockenheimring a po dlouhé době i francouzský Paul Ricard, takže je zaděláno na další zvýšení. Nepochybně bude záležet na vývoji šampionátu, ale letos nevadilo ani to, že o titulu bylo jasno dva závody před koncem sezony, zatímco loni se mezi Lewisem Hamiltonem a Nikem Rosbergem rozhodlo až v Abú Zabí.