Mercedes musí zaplatit 99 milionů, aby mohl zůstat v F1
Každý bod něco stojí
I sportovní divize Mezinárodní automobilové federace musí z něčeho žít. Kde se točí tisíce dolarů, tam si bere tisíce dolarů a kde se točí miliony... Řeč je samozřejmě o F1 a obrovských startovních poplatcích, které musejí týmy zaplatit, aby se mohli zúčastnit dalšího ročníku. Ti nejúspěšnější se musejí vzdát milionů dolarů z balíku, který každoročně dostávají od majitele komerčních práv.
Po skončení sezony je vítěz Poháru konstruktérů ve finančním ráji a FIA se neostýchá uždibnout si z jeho příjmů 6194 amerických dolarů (134 505 korun) za každý bod plus základní poplatek 516128 dolarů. Mercedes letos získal Pohár konstruktérů a nasbíral přitom 668 bodů, takže k přihlášce do sezóony 2018 musí přiložit šek na 4 653 720 dolarů, což je přibližně 99 milionů českých korun.
Mercedes ale i toto číslo může vidět jako pozitivum. Loni mu Nico Rosberg a Lewis Hamilton získali 765 bodů, takže meziročně mu výška poplatku klesla o 600 tisíc dolarů. Nad hranici 700 bodů se přitom dostal i v letech 2015 a 2014, takže pro tým německé automobilky je to z tohoto pohledu jeho dosud nejlevnější Pohár konstruktérů.
Ostatní týmy platí stejný základní poplatek, ale každý bod je stojí "pouze" 5161 dolarů. Mercedesu letos kradlo body hlavně Ferrari, které kvůli tomu musí zaplatit nejvyšší poplatek za poslední roky, zatímco Red Bull v porovnání s rokem 2016 ušetřil půl milionu dolarů. Více musejí zaplatit i týmy Force India, Renault, Haas a Sauber, méně Williams, Toro Rosso a McLaren. FIA takto do svého rozpočtu dostane 16 275 544 dolarů.
Mercedes: $4 653 720
Ferrari: $3 210 170
Red Bull: $2 415 376
Force India $1 481 235
Williams: $944 491
Renault: $810 305
Toro Rosso: $789 661
Haas: $758 695
McLaren: $670 958
Sauber: $541 933