Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Brawnův plán selže, tvrdí Abiteboul

Brawnův plán selže, tvrdí Abiteboul

Dočká se F1 renesance automobilek?

V roce 1987 se týmy F1 mohly dostat k motorům šesti automobilek, v roce 1997 jich bylo v F1 sedm a v roce 2007 jich bylo opět šest. Kromě nich bývali součástí F1 tradičně i nezávislí výrobci motorů. V roce 2017 vyrábějí motory F1 pouze čtyři automobilky, stejná čtveřice je tu od roku 2015 a můžeme s jistotou říci, že v nejbližších letech se nikoho dalšího nedočkáme. Ross Brawn má vymyšlený plán, jak řady výrobců opět rozšířit. Renaultu se ale jeho plán na stále hybridní, ale jednodušší pohonné jednotky od začátku nelíbí a nechal se slyšet, že nedokáže do F1 přivést nové nezávislé výrobce ani velké automobilky.

"Pokud FIA a Liberty nepřijdou s návrhem na standardizaci technologií nebo extrémní omezení ve většině oblastí motoru, tak soukromí výrobci nebudou mít zájem," řekl Cyril Abiteboul redaktorovi Auto Motor und Sport. "A takový plán by fungoval jenom, kdyby tyto výrobce podpořili sponzoři nebo automobilky, jenže takový motor by pro ně nebyl atraktivní. Takže se FIA ​​a Liberty ptám, komu chtějí tímto vyjít vstříc. Pokud vstříc automobilkám, tak by se jich měly zeptat, co si přejí ony."

Brawn mezitím naznačil, že se snaží ulovit hlavně výrobce luxusních sportovních automobilů, kteří by F1 dodali prestiž. Ti mají zájem o spojení svého jména s moderními technologiemi a závoděním na nejvyšší úrovni, ale o miliardové investice ne.

"Rád bych do F1 dostal tři prestižní značky,"cituje Brawna Sports Bild." Porsche je jedním z nich, ale chtěl bych i Aston Martin a Lamborghini. Ale garantuji vám, že při zachování současných pohonných jednotek k nám nebude chtít přijít ani jeden nový výrobce motorů. To je důvod, proč musejí být levnější a jednodušší. Potřebujeme vytvořit atraktivní prostředí."

V rozhovoru pro televizi Sky doplnil: "Budeme se muset podívat na možnosti, jak kontrolovat náklady. Chceme, aby vyhrával nejlepší, ale nechceme, aby motory mezi týmy vytvářely dvousekundové nebo třísekundové rozdíly.