Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Scuderia Ferrari změnila logo

Scuderia Ferrari změnila logo

Vrací se ke kořenům?

Tým Ferrari změnil své logo na oficiální webové stránce i ve svých účtech v sociálních médiích.

Méně pozorný fanoušek by si změny ani nemusel všimnout. Logo Scuderie Ferrari není nové, ale stejné, jaké tým z Maranella používal od začátku svého působení v F1. Tedy štít se vzpínajícím se černým koněm na žlutém pozadí, přičemž u jeho zadních kopyt jsou písmena S a F a nahoře italská trikolóra. Toto logo bylo na červených vozech přítomno po celou dobu, ale jeho oficiální podoba později později obsahovala nápis Ferrari a od roku 1997 bylo (opět s SF) v rámečku spolu s mimořádně štědrým titulárním sponzorem, značkou Marlboro. Když toto partnerství začaly ohrožovat protikuřácké zákony, vymyslely se další variace a logo Marlboro bylo nahrazováno "čárovým kódem". Od roku 2011 byl žlutý štít s černým koněm součástí většího loga s nápisem Scuderia Ferrari, kde už Marlboro absentovalo. Samotné logo nicméně nemálo připomínalo Marlboro a horní část jeho cigaretových krabiček.

Změna spočívá prostě ve vypuštění všeho kolem. Všude se již používá jen štít, jako v roce 1950.

Změnu nedoprovází žádné oficiální oznámení. Ale jelikož loga týmů F1 se zřídkakdy mění bez dobrého důvodu, můžeme spekulovat, že Scuderia Ferrari oslabuje své vztahy s Marlborem a začíná se potvrzovat zpráva o dohodě o prezentování IQOS, jiné značky patřící pod giganta Philip Morris. V IQOS se tabák nespaluje, ale pouze zahřívá, takže technicky se nejedná o výrobek pro kuřáky. Mohly by se tak obejít protikuřácké zákony platící ve většině vyspělého světa.