Scuderia Ferrari změnila logo
Vrací se ke kořenům?
Tým Ferrari změnil své logo na oficiální webové stránce i ve svých účtech v sociálních médiích.
Méně pozorný fanoušek by si změny ani nemusel všimnout. Logo Scuderie Ferrari není nové, ale stejné, jaké tým z Maranella používal od začátku svého působení v F1. Tedy štít se vzpínajícím se černým koněm na žlutém pozadí, přičemž u jeho zadních kopyt jsou písmena S a F a nahoře italská trikolóra. Toto logo bylo na červených vozech přítomno po celou dobu, ale jeho oficiální podoba později později obsahovala nápis Ferrari a od roku 1997 bylo (opět s SF) v rámečku spolu s mimořádně štědrým titulárním sponzorem, značkou Marlboro. Když toto partnerství začaly ohrožovat protikuřácké zákony, vymyslely se další variace a logo Marlboro bylo nahrazováno "čárovým kódem". Od roku 2011 byl žlutý štít s černým koněm součástí většího loga s nápisem Scuderia Ferrari, kde už Marlboro absentovalo. Samotné logo nicméně nemálo připomínalo Marlboro a horní část jeho cigaretových krabiček.
Změna spočívá prostě ve vypuštění všeho kolem. Všude se již používá jen štít, jako v roce 1950.
Změnu nedoprovází žádné oficiální oznámení. Ale jelikož loga týmů F1 se zřídkakdy mění bez dobrého důvodu, můžeme spekulovat, že Scuderia Ferrari oslabuje své vztahy s Marlborem a začíná se potvrzovat zpráva o dohodě o prezentování IQOS, jiné značky patřící pod giganta Philip Morris. V IQOS se tabák nespaluje, ale pouze zahřívá, takže technicky se nejedná o výrobek pro kuřáky. Mohly by se tak obejít protikuřácké zákony platící ve většině vyspělého světa.