Ferrari povzbudily dobré zprávy z dynamometru
Všechno jde jako po másle
Kolem Ferrari je tuto zimu až podezřelé ticho, tedy pokud nepočítáme svár s vedením F1 o budoucí podobě pravidel. Klid nejprve přerušil zvukový záznam z prvního nastartování nové pohonné jednotky v novém voze.
Fire it up #ForzaFerrari pic.twitter.com/CFQasnu2b8
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 9. februára 2018
Kromě toho se objevily informace, že motorové oddělení poslalo zbytku týmu hned dvě dobré zprávy. První se týká spolehlivosti nové pohonné jednotky. Spolehlivost bude letos asi zmiňována často, protože kvůli změně pravidel by měl každý jezdec během sezony využít pouze tři motory, takže každý z nich by měl vydržet sedm kompletních závodních víkendů.
Ještě před deseti lety bychom si něco takového nedovedli ani představit, zvláště ne v souvislosti se složitou hybridní technologií s turbem. Cílem motorového oddělení tedy musí být zvýšení výdrže a vychytání všech much, i kdyby nová pohonná jednotka měla být pouze stejně výkonná jako loňská. Ferrari i proto vychází z ověřeného konceptu 063 a zdokonaluje ho. Přestože zřejmě byly nutné úpravy kvůli předepsanému omezení spalování oleje na minimum, povedlo se údajně Ferrari postavit motor, který má na dynamometru výbornou spolehlivost.
Druhou zprávou je, že vývoj nové hlavy válce jde podle plánu a pravděpodobně ji bude možné nasadit již v průběhu této sezony. Měla by Maranellu pomoci v honbě za podobným "kouzelným" kvalifikačním režimem, jaký má již od roku 2014 Mercedes.
V současném motoru se nevyužívá ocelový píst s voštinovou konstrukcí, se kterým přišel na konci předminulého roku bývalý šéf Lorenzo Sassi. Už na začátku léta se od tohoto projektu upustilo, protože v testech nebyly dosahovány očekávané výsledky. Sassi měl být přesunut na pozici mimo F1, ale dal výpověď a až mu uplyne smluvní lhůta, připojí se k Mercedesu.