Dojede na stupně vítězů?
První fotografie Renaultu R.S.18
Také Renault R.S.18 už není tajemstvím. Tým ho dnes představil v Enstone v poněkud agresivnějším lakování, než tomu bylo u jeho loňského předchůdce.
Vůz vznikl pod taktovkou nového vedoucího aerodynamického oddělení Peteho Machina, který přišel od Red Bullu. Práce na podvozku vedl Nick Chester, jehož však k 1. dubnu vystřídá Polák Marcin Budkowski. Kolem příchodu tohoto bývalého technického specialisty FIA vypukl před rokem skandál, protože konkurence poukazovala na to, že z titulu své funkce znal i její technologická tajemství. „Je tím správným člověkem, pokud chceme ve F1 udělat další krok vpřed,“ trvá nicméně na svém šéf stáje Cyril Abiteboul.
Tovární ekipa francouzské automobilky se nachází právě v poločase pětileté periody, na jejímž konci v roce 2020 by měl přijít útok na titul. Letos se předpokládá, že by mohla začít pomýšlet na pódiová umístění, byť Abiteboul to považuje za nereálné očekávání. I proto, že od mateřského koncernu nedostane víc peněz. „Náš rozpočet zůstane stejný. Je ovšem jistý a to nám dává volnost,“ konstatuje. Je nicméně pravdou, že uváděných 172 milionů eur je hluboko pod úrovní budgetů „velké trojky“.
Do vozu budou usedat Nico Hülkenberg (vlevo) a Carlos Sainz