Mírný pokrok v mezích úspěchu
Roll-out Mercedesu W09
V Silverstone byl představen Mercedes W09 EQ Power+, první stříbrný šíp, který nese rukopis nového technického šéfa Jamese Allisona, jenž přišel od Ferrari.
Hlavním cílem bylo postavit monopost, jenž by byl příjemnější na ovládání a s předvídatelnějším chováním. Jeho předchůdce byl sice bez konkurence nejrychlejší v poli, zejména na tratích s úzkými zatáčkami však nastával problém pořádně na něm zahřát pneumatiky. Že z toho byl i tak titul, je z velké části zásluha jezdeckého kumštu Lewise Hamiltona.
Opticky auto vyhlíží podobně jako W08, včetně delšího rozvoru. Kontinuita ostatně u Mercedesu dostává jednoznačně přednost před revolucí. Řadu let drží pohromadě i kolektiv, který vůz konstruuje. Jediným, koho se konkurenci podařilo zlanařit, byl technický ředitel Paddy Lowe. Také v Brixworthu, kde se vyrábějí pohonné jednotky, zůstává vše při starém, pod osvědčeným a osvíceným vedením Andyho Cowella. Cennou posilu představuje Lorenzo Sassi, před časem v nemilosti propuštěný z motorárny v Maranellu.