Formule 1 spustí streamovací službu F1 TV
Placené televizní kanály dostávají konkurenci
Formule 1 potvrdila plány na spuštění prémiové streamovací služby. Ponese jméno F1 TV a dostupná by měla být v první části roku 2018. Služba bude mít tři různé stupně dostupné v závislosti na lokalitě.
TV Access bude nejlevnější a přitom nabídne přístup k live timingu, komentářům, nejlepším momentům závodu a archivu. Měl by být dostupný ve 40 zemích hned při startu služby.
Třeba však počítat s tím, že přístup k přímému přenosu bude, alespoň při spuštění služby, dostupný pouze v pár vybraných zemích. V každém státě je totiž třeba nejdříve dospět k dohodě s televizí s již zakoupenými exkluzivními právy. Těšit se mohou v Německu, Francii, USA, Mexiku, Belgii, Rakousku, Maďarsku a ve velké části Latinské Ameriky. Tento prostřední stupeň nabídne stream každého závodu bez reklam a s komentářem ve více jazycích a spolu s ním i přístup ke dvaceti kamerám umístěným na vozech.
Nejvyšší stupeň dostal jméno F1 TV Pro a i on bude dostupný pouze ve výše zmíněných zemích. Diváci s ním budou mít přístup k unikátnímu obsahu nedostupnému na žádné jiné platformě a k víceúrovňové personalizaci. Kdo si za něj zaplatí, bude moci sledovat záběry z více kamer současně, přičemž výběr jezdců bude pouze na něm. V ceně bude i přímý přenos ze závodů doprovodných sérií, tedy hlavně F2, GP3 a Porsche Supercupu, ale i jiných.
F1 TV bude dostupná přes PC/web i přes aplikace do mobilních zařízení s operačním systémem iOS, Android nebo Fire OS. Uživatel bude moci službu bez dalšího poplatku používat na několika zařízeních. F1 TV Pro by měl měsíčně stát 8 až 12 USD (166 až 250 českých korun, pravděpodobně cena bez DPH). Roční předplatné se bude lišit v závislosti na konkrétním trhu.
F1 se chce takto dostat k fanouškům, kteří nemají placený televizní kanál, jenž v jejich zemi vysílá závody (ale samozřejmě pouze k těm s obstojným internetovým připojením). F1 TV Pro je namířen na fanouškovské jádro, tzv. super-hardcore příznivce. Podle odhadu Franka Arthofera, ředitele digitálních záležitostí, má F1 ve světě 500 milionů fanoušků, takže i služba pro jedno procento největších nadšenců osloví pět milionů potenciálních zákazníků.