Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Před VC Austrálie 2018

Před VC Austrálie 2018

První velká cena 69. ročníku mistrovství světa F1

Na okruhu v Albert Parku v hlavním městě australského státu Victoria se jezdí velké ceny F1 pravidelně od roku 1996. S výjimkou let 2006 a 2010 zde seriál pokaždé zahajuje a tím na sebe soustředí pozornost celého motoristického světa. Také 69. ročník mistrovství světa F1 odstartuje u protinožců. Za celou dobu se délka okruhu změnila o jediný metr, takže trať patří k nejstabilnějším v seriálu. Zajímavé také je, že za posledních osm let získali pole position pouze dva jezdci (Hamilton a Vettel), ale z vítězství se radovala pětice (Button, Vettel, Räikkönen, Rosberg a Hamilton).

Historie okruhu
V roce 1992 byl novým premiérem státu Victoria zvolen Jeff Kennett. Hlavní snaha o zviditelnění Melbourne se zaměřila na získání velké ceny F1 z Adelaide. Dohoda byla uzavřená v roce 1995 a v následujícím roce se ef jedničky stěhovaly do státu Victoria. Město dalo k dispozici silnice kolem jezera v nádherném prostředí Albert Parku. Vznikla tak jedna z nejkrásnějších tratí seriálu, dosažitelná z centra města i pěšky. Díky tomu se VC Austrálie pyšní rekordními návštěvami přes 360 000 diváků během víkendu! Od roku 1996 s dvěma výjimkami zahajuje seriál MS.

Závod v roce 2017
Ricciardo se dostal do problémů už při nájezdu na rošt a jeho vůz byl odtlačen do boxů. První pokus o start musel být přerušen kvůli Pérezovým potížím. Po dalším zaváděcím kole se konečně začalo závodit. Do čela se dostal Hamilton, Vettel v první zatáčce odrazil Bottasův nápor, Räikkönen se ubránil Verstappenovi. V hloubi pole kolidovali Ericsson a Magnussen. Po úvodním kole vykrystalizovalo pořadí Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Massa, Grosjean, Sainz, Pérez a Kvjat. Ricciardo se v závěru druhého kola vrátil do závodu. Vettel se tlačil na Hamiltona, zatímco Bottas a Räikkönen nedokázali držet tempo vedoucí dvojice. Palmer odstoupil kvůli nefunkčním brzdám, Grosjeana vyřadil únik kapaliny. 

 

V 17. kole absolvoval Hamilton jako první ze špičky pitstop a přezul na softy. Po návratu na trať však uvízl za Verstappenem, před něhož se nemohl dostat.  O šest kol později měnil pneumatiky Vettel a rovněž vsadil na softy. Podařilo se mu najet zpět ještě před Verstappenem a tudíž i před Hamiltonem. Po povinných zastávkách tak vedl Vettel před Hamiltonem, Bottasem, Räikkönenem a Verstappenem (jako jediný zvolil ultrasofty).

Ricciardovo trápení skončilo ve 29. kole (ztráta tlaku paliva). Cíl nespatřili ani Stroll (brzdy) a Magnussen (zlomený závěs kola). Vettel permanentně zvyšoval svůj náskok na Hamiltona. Verstappen se nalepil na Räikkönena, ke kloudnému útoku se nicméně nedostal. V závěru ještě přišel Alonso kvůli poškozenému závěsu kola o bod za desáté místo. Vettel vyhrál svoji 43. VC a první od Singapuru 2015. Bottas dosáhl desátého pódiového umístění ve své kariéře ve F1. Ocon si vyjel premiérový bod v šampionátu.  

 

AustrálieVC Austrálie

Okruh: Melbourne Grand Prix Circuit

Místo: Melbourne, Albert Park

mapa okruhu
DRS detekce DRS úsek Měřený úsek Cíl
Charakteristika závodního okruhu z pohledu brzd.
 
  • PRVNÍ VELKÁ CENA F11985
  • POČET KOL58
  • DÉLKA OKRUHU5303 m
  • DÉLKA ZÁVODU307,574 km
  • REKORD OKRUHU1:24.125 (2004)
  • DRŽITEL REKORDUMichael Schumacher
 
  • Počet zatáček16
  • Nadmořská výška7,5 – 10,1 m
  • Opotřebení pneumatikstřední
  • Opotřebení brzdstřední
  • Spotřeba palivastřední
 

23. – 25. března 2018

  • První tréninkPÁ   02:00 – 03:30
  • Druhý tréninkPÁ   06:00 – 07:30
  • Třetí tréninkSO   04:00 – 05:00
  • KvalifikaceSO   07:00 – 08:00
  • ZávodNE   07:10 – 09:10
 

Charakteristika okruhu

Na okruhu v Albertu Parku se jezdí od roku 1996. Melbourne má jedinečnou přátelskou atmosféru, kterou zvyšuje skutečnost, že vzhledem ke vzdálenosti od Evropy jsou zde jezdci méně pod tlakem médií než jinde. Nepříjemný je nerovný povrch tratě, ale největší záludnost je zde jiná: okruh vede po silnicích používaných k běžnému provozu. Povrch je proto zprvu hodně prašný, ale postupně se během víkendu vyjede jen ideální stopa. Přilnavost povrchu se proto postupně značně mění a předjíždění i opozdilců je velmi riskantní.

 

Vítězové VC Austrálie

Rok Vítěz závodu Pole Position
Jezdec Vůz Motor Jezdec Vůz Motor
2017 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
2016 Nico Rosberg Mercedes Mercedes Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
2015 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
2014 Nico Rosberg Mercedes Mercedes Lewis Hamilton Mercedes Mercedes
2013 Kimi Räikkönen Lotus Renault Sebastian Vettel Red Bull Renault
2012 Jenson Button McLaren Mercedes Lewis Hamilton McLaren Mercedes
2011 Sebastian Vettel Red Bull Renault Sebastian Vettel Red Bull Renault
2010 Jenson Button McLaren Mercedes Sebastian Vettel Red Bull Renault
2009 Jenson Button Brawn Mercedes Jenson Button Brawn Mercedes
2008 Lewis Hamilton McLaren Mercedes Lewis Hamilton McLaren Mercedes
2007 Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari
2006 Fernando Alonso Renault Renault Jenson Button Honda Honda
2005 Giancarlo Fisichella Renault Renault Giancarlo Fisichella Renault Renault
2004 Michael Schumacher Ferrari Ferrari Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2003 David Coulthard McLaren Mercedes Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2002 Michael Schumacher Ferrari Ferrari  Rubens Barrichello Ferrari Ferrari
2001 Michael Schumacher Ferrari Ferrari Michael Schumacher Ferrari Ferrari
2000 Michael Schumacher Ferrari Ferrari Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1999 Eddie Irvine Ferrari Ferrari Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1998 Mika Häkkinen McLaren Mercedes Mika Häkkinen McLaren Mercedes
1997 David Coulthard McLaren Mercedes Jacques Villeneuve Williams Renault
1996 Damon Hill Williams Renault Jacques Villeneuve Williams Renault
 

 

Základní údaje z ročníku 2017

Jízda na plný plyn (čas): 70 %
Jízda na plný plyn (vzdálenost): 77 %
Počet řazení za kolo: 46
Spotřeba paliva: vysoká
Největší přetížení: 4,6 G v 11. zatáčce
Největší rychlost: 314,3 km/h
Pravděpodobnost vyjetí safety caru: 60 %
Průměrná teplota vzduchu: 19,9 °C
Průměrná teplota asfaltu: 27,8 °C
Doba věnovaná brzdění: 15 %
Průměrné přetížení: 4,2 g
Náročnost na brzdy: 10
Nejdelší doba brzdění: 3,3 s
Počet zastávek v boxech 20
Nejdelší úsek na měkkých pneumatikách: 46 kol (Vandoorne)
Nejdelší úsek na superměkkých pneumatikách: 43 kol (Magnussen)
Nejdelší úsek na ultraměkkých pneumatikách: 34 kol (Kvjat)