FIA v Albert Parku přidala třetí DRS zónu
Předjíždět se tam možná nebude, ale…
FIA přidala na okruhu v Albert Parku třetí DRS zónu v naději, že to pomůže předjíždění. Toho na tomto okruhu nebývá moc a současná generace vozů ho ještě ztěžuje.
Dosud měla trať pouze jeden detekční bod DRS v zatáčce číslo 14. Pokud byl v něm vůz do jedné sekundy za jiným, mohl jeho pilot po absolvování dalších dvou zatáček otevřít zadní křídlo na hlavní rovince i za druhou zatáčkou.
Letos přibyl druhý detekční bod DRS. Nachází se přibližně 170 metrů před zatáčkou číslo 11 a platí pro DRS zónu s aktivačním bodem ležícím 104 metrů za zatáčkou číslo 12. Mezi dvanáctou a třináctou zatáčkou (Ascari) je rovinka rozdělena obloukem, které se ani nepočítá jako zatáčka, ale jezdci vzadu by mohl poskytnout příležitost dostat se vedle soupeře a následně brzdit na vnitřní straně třinácté zatáčky.
Údajně se ale s předjížděním v této části trati ani moc nepočítá a ve skutečnosti bude tato DRS zóna pouze způsobem, jak pronásledovateli kompenzovat čas ztracený v rychlých zatáčkách 11 a 12, neboť za jiným vozem v této pasáži přijde o velkou část aerodynamického přítlaku. Díky tomu je větší šance, že v původním detekčním bodě ve 14. zatáčce i v obou následujících DRS zónách bude do jedné sekundy za soupeřem a bude moci zaútočit.
Je to poprvé, co byly na jeden okruh umístěny tři DRS zóny. Nápad s detekčním bodem před pasáží s rychlými zatáčkami a krátkou DRS zónou až za nimi, aby se jezdci vzadu vrátil ztracený čas, by se dal použít i na jiných okruzích.