Mercedes je proti odstranění bariéry
Malí a slabí ať jdou jinam!
Ross Brawn má příští týden v Bahrajnu prezentovat svou vizi budoucnosti F1. Jenže se nemůže nikam skutečně pohnout, dokud nebudou uzavřeny otázky rozpočtového stropu a konceptu pohonných jednotek pro období začínající rokem 2021. Od toho se budou odvíjet náklady na provoz týmu, na vývoj pohonné jednotky i její cena pro zákazníka. Do F1 by chtěl přivést značky jako Porsche, ale také Lamborghini, Bugatti, Aston Martin nebo Jaguar, avšak narazil na odpor současných výrobců. Slova Tota Wolffa dávají tušit, že dosažení dohody s Mercedesem je stále v nedohlednu.
"Vstup do F1 je velmi náročný, tak jako do jiných sportů na nejvyšší úrovni. Ale to neznamená, že by někdo měl být konkurenceschopný hned od začátku, jen díky změně pravidel," cituje Frankfurter Allgemeine Zeitung Wolffa, jenž je sportovním ředitelem Mercedesu a zároveň šéfem jeho týmu v F1. "I my jsme si prošli náročnou fází, v letech 2010, 2011 a 2012 jsme dosáhli jediného vítězství.
Komu by prospělo, kdyby F1 převrátila svá pravidla tak, aby nováček okamžitě vystoupal na vrchol? Pouze jemu. Mohu pouze varovat před tím, aby byl někdo takhle falešně vyzvednut na nejvyšší úroveň poté, co současné týmy získaly své postavení pomocí dřiny a vysokých investic."
Mercedes je nadále přesvědčen, že nejlepší by bylo pokračovat i po roce 2020 se současným konceptem pohonné jednotky. Ferrari Mercedesu konkuruje. Zdá se, že se konečně dotahuje i Renault, přičemž Honda je pořád daleko, ale již se markantně zlepšuje. To jsou čtyři dodavatelé, kteří budou za pár let všichni dodávat přibližně stejně výkonné motory.