Magnussen připsal zásluhy Dallaře
Dobře navržený vůz je třeba i správně vyrobit
Když Fernando Alonso v Austrálii zpochybnil úspěch Haasu tím, že jeho vůz nazval replikou Ferrari a jeho šéf obratně navázal, obnovilo to už dva roky staré diskuse o hodnotě výsledků dosažených týmem, jenž je závislý na technické podpoře jiného. Opět se mluvilo o tom, že nejen hybridní pohonnou jednotku, převodovku, zavěšení kol, ale i mnoho dalších mechanických věcí ukrytých pod karoserií vozu Haas VF-18 je z dílny Ferrari. Aerodynamiku musí mít každý tým vlastní. Jenže v tomto případě je prý aerodynamika přední části vozu do značné míry daná předním zavěšením od Ferrari a záď zase ovlivněna chlazením pohonného ústrojí téhož výrobce. Haas má vlastní aerodynamiky, avšak pracují v aerodynamickém tunelu pronajatém od koho jiného, než od Ferrari.
Kevin Magnussen ovšem poukazuje na jinou spolupráci, a sice s Dallarou. Tato známá italská společnost dodává to, co Haas podle pravidel nesmí nakupovat od Ferrari ani jeho subdodavatelů. Tyto komponenty si stáj navrhuje ve vlastní režii, ale nemá lidi ani zařízení na to, aby si to i sama vyrobila.
"Dallara je klíčovou součástí týmu a také ona letos postoupila na vyšší úroveň," řekl médiím dánský závodník. "Při pohledu na vůz hned vidíte díly, které vypadají mnohem lépe než loni. Jsou čistší a kvalitnější. To je velmi důležité. My můžeme vůz navrhnout na počítači v CFD a může také dobře fungovat v aerodynamickém tunelu, ale na co by to bylo dobré, když vůz pak nemůže být přesně takový? Dallara odvádí velmi dobrou práci a snad se bude dále zlepšovat, protože i ona se stále učí. Tento projekt je dobrý i pro ni. Jsem si jist, že zlepšení se netýká pouze našeho vozu F1, ale i jiných, které vyrábí."
Vozy Dallara lze spatřit i v americké IndyCar, ve vytrvalostních závodech, v F2 a momentálně je ve vývoji monopost pro japonskou sérii Super Formule.