Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Räikkönen dal Ferrari naději

Räikkönen dal Ferrari naději

VC Bahrajnu – 2. trénink

Pátek patřil ve VC Bahrajnu dvěma mužům, s nimiž se na nejčelnější pozice příliš nepočítalo. Po Ricciardovi se z dílčího úspěchu mohl radovat rovněž veterán Räikkönen.

Na ostrově v Perském zálivu se s přicházející tmou ochladilo, ale nijak výrazně (vzduch 27 stupňů, trať 32 stupňů). Nastoupil i Verstappen, jenž v úvodním tréninku zvládl jen necelá dvě kola. Jeho technický problém Red Bull Racing označil za „závadu v elektronice“.

Na dráhu tentokrát jako první najely oba haasy. Magnussen také ustavil základní maximum 1:33,4. Pocit nejrychlejšího na okamžik okusil i novic Leclerc, ale pak už přišli ke slovu velcí hráči. Rozdíl byl ihned poznat, když prozatímní lídr Räikkönen zapsal 1:31,4. Mezitím Ericsson vyletěl ven, dostal se ale vlastními silami do boxů. 

Trable Marcuse Ericssona 

Räikkönena postupně předčili Vettel (1:30,4) a Bottas (1:31,0). Čekalo se na Hamiltona. Obhájce titulu vyjel oproti svým přímým konkurentům na tvrdší střední směsi, ale znovu nepředvedl perfektní kolo a zařadil se až na páté místo.

Ve třetině seance nastalo přezouvání na supersofty a tím i útok na nejlepší čas dne. Räikkönen se dostal na 1:29,8. Bottas zaostal o 0,6 sekundy, zjevně ne ve své kůži se nacházející Hamilton přerušil svůj pokus už v prvním sektoru. Ani reparát kvůli silnému provozu nedopadl nejlépe. A když svého parťáka nezdolal ani Vettel, měl druhý bahrajnský trénink trochu překvapivého vítěze. V pozadí tentokrát zůstaly red bully, Verstappen ovšem vůbec supersofty nenasadil. Za malou senzací lze označit osmou příčku Gaslyho.

Nico Hülkenberg při nácviku výměny pneumatik 

Druhá polovina jako obvykle patřila longrunům, tedy simulacím závodu. Vyzněla poměrně nadějně pro Ferrari. Na softech byl totiž Vettel v průměru o dvě desetiny na kolo rychlejší než mercedesy na stejně starých supersoftech. A i později zůstával poměr sil zachován, přičemž kvalitní výkony předváděli rovněž oba piloti Red Bullu. V závěru ještě mechanici při nácviku zastávky v boxech na Räikkönenově autě zřejmě špatně dotáhli matici a Fin musel po pár metrech monopost odstavit. Incident ho přišel na 5000 eur pokuty.

Mclarenům patřila místa v závěru první desítky

 

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 1:29,817   32
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:29,828 + 0.011 37
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:30,380 + 0.563 31
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:30,472 + 0.655 32
5. Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 1:30,745 + 0.928 32
6. Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 1:30,751 + 0.934 31
7. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:31,220 + 1.403 34
8. Pierre Gasly Toro Rosso Honda 1:31,232 + 1.415 38
9. Fernando Alonso McLaren Renault 1:31,282 + 1.465 29
10. Stoffel Vandoorne McLaren Renault 1:31,422 + 1.605 35
11. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:31,591 + 1.774 33
12. Carlos Sainz Renault Renault 1:31,601 + 1.784 34
13. Esteban Ocon Force India Mercedes 1:31,809 + 1.992 31
14. Sergio Pérez Force India Mercedes 1:31,868 + 2.051 34
15. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:31,969 + 2.152 35
16. Charles Leclerc Sauber Ferrari 1:32,372 + 2.555 37
17. Lance Stroll Williams Mercedes 1:32,382 + 2.565 30
18. Sergej Sirotkin Williams Mercedes 1:32,474 + 2.657 37
19. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:32,733 + 2.916 32
20. Brendon Hartley Toro Rosso Honda 1:32,908 + 3.091 38