Räikkönen dal Ferrari naději
VC Bahrajnu – 2. trénink
Pátek patřil ve VC Bahrajnu dvěma mužům, s nimiž se na nejčelnější pozice příliš nepočítalo. Po Ricciardovi se z dílčího úspěchu mohl radovat rovněž veterán Räikkönen.
Na ostrově v Perském zálivu se s přicházející tmou ochladilo, ale nijak výrazně (vzduch 27 stupňů, trať 32 stupňů). Nastoupil i Verstappen, jenž v úvodním tréninku zvládl jen necelá dvě kola. Jeho technický problém Red Bull Racing označil za „závadu v elektronice“.
Na dráhu tentokrát jako první najely oba haasy. Magnussen také ustavil základní maximum 1:33,4. Pocit nejrychlejšího na okamžik okusil i novic Leclerc, ale pak už přišli ke slovu velcí hráči. Rozdíl byl ihned poznat, když prozatímní lídr Räikkönen zapsal 1:31,4. Mezitím Ericsson vyletěl ven, dostal se ale vlastními silami do boxů.
Trable Marcuse Ericssona
Räikkönena postupně předčili Vettel (1:30,4) a Bottas (1:31,0). Čekalo se na Hamiltona. Obhájce titulu vyjel oproti svým přímým konkurentům na tvrdší střední směsi, ale znovu nepředvedl perfektní kolo a zařadil se až na páté místo.
Ve třetině seance nastalo přezouvání na supersofty a tím i útok na nejlepší čas dne. Räikkönen se dostal na 1:29,8. Bottas zaostal o 0,6 sekundy, zjevně ne ve své kůži se nacházející Hamilton přerušil svůj pokus už v prvním sektoru. Ani reparát kvůli silnému provozu nedopadl nejlépe. A když svého parťáka nezdolal ani Vettel, měl druhý bahrajnský trénink trochu překvapivého vítěze. V pozadí tentokrát zůstaly red bully, Verstappen ovšem vůbec supersofty nenasadil. Za malou senzací lze označit osmou příčku Gaslyho.
Nico Hülkenberg při nácviku výměny pneumatik
Druhá polovina jako obvykle patřila longrunům, tedy simulacím závodu. Vyzněla poměrně nadějně pro Ferrari. Na softech byl totiž Vettel v průměru o dvě desetiny na kolo rychlejší než mercedesy na stejně starých supersoftech. A i později zůstával poměr sil zachován, přičemž kvalitní výkony předváděli rovněž oba piloti Red Bullu. V závěru ještě mechanici při nácviku zastávky v boxech na Räikkönenově autě zřejmě špatně dotáhli matici a Fin musel po pár metrech monopost odstavit. Incident ho přišel na 5000 eur pokuty.
Mclarenům patřila místa v závěru první desítky
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:29,817 | 32 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:29,828 | + 0.011 | 37 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:30,380 | + 0.563 | 31 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:30,472 | + 0.655 | 32 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:30,745 | + 0.928 | 32 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:30,751 | + 0.934 | 31 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:31,220 | + 1.403 | 34 |
8. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:31,232 | + 1.415 | 38 |
9. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:31,282 | + 1.465 | 29 |
10. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:31,422 | + 1.605 | 35 |
11. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:31,591 | + 1.774 | 33 |
12. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:31,601 | + 1.784 | 34 |
13. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:31,809 | + 1.992 | 31 |
14. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:31,868 | + 2.051 | 34 |
15. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:31,969 | + 2.152 | 35 |
16. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:32,372 | + 2.555 | 37 |
17. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:32,382 | + 2.565 | 30 |
18. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:32,474 | + 2.657 | 37 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:32,733 | + 2.916 | 32 |
20. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:32,908 | + 3.091 | 38 |