Grosjeanovi se auto ovládá mnohem líp
Haas: Přesně ve středu pole
Haas se ocitl přesně ve středu pole – na startu bude zaujímat 10. a 11. pozici, ale poprvé v této sezoně bude stát Grosjean alespoň o pár metrů před kolegou Magnussenem. Každopádně si tím oba vytvořili velmi slušné postavení k útoku na bodovaná místa. Platí to zejména pro Grosjeana, jehož konto je zatím prázdné.
Francouz měl znovu namále. Po potížích ve třetím tréninku, v němž doslova shořely jeho brzdy, museli mechanici výměnit celý brzdový systém. A stihli to na poslední chvíli, aby mohl Grosjean vyjet do první části kvalifikace. Odměnil se jim pátým nejlepším časem. V Q2 byl šestý a překonal i oba red bully, které však použily tvrdší směs pneumatik. Určitě si však věřil, že by mohl Péreze a Sainze v boji o postavení na startu zdolat. Nakonec se mu to nepodařilo.
„Dnes dopoledne se projevil náš problém s elektronickým řízením brzd, ale chlapi na něm úžasně zapracovali a připravili auto dobře,“ poděkoval Romain Grosjean. „Měli na něm hodně práce. Inženýři včera večer změnili spoustu věcí na nastavení. Auto se mi pak ovládalo líp. Dnes jsem z něj měl výborný pocit. Mám z toho všeho radost. Hlavně z toho, že jsem se probojoval až do třetí části kvalifikace. Neměli jsme v ní ideální pozici. V posledním kole auto nedrželo na vozovce tak jako předtím v průběhu kvalifikace. Musíme analyzovat a pochopit příčiny. Zítra bude klíčová první fáze do přezouvání. Startujeme na ultraměkkých pneumatikách a všichni za námi na výhodnějších měkkých, ale můžeme se odtud odrazit.“
Romain Grosjean si pochvaluje, že se mu auto ovládá mnohem líp než v úvodních závodech
Kevin Magnussen nezopakoval výkon z Bahrajnu, kde patřil k největším překvapením kvalifikace. „Trochu mě zklamalo, že jsem se v kvalifikaci nedostal do třetí části. Měl jsem špatné zahřívací kolo a na těchto gumách a téhle dráze je moc málo času, aby získaly optimální vlastnosti. Pokud se nechytí perfektně při zahřívání, ztratíte hodně z výkonnosti. Kromě toho jsem nezajel perfektní kolo. Přesto si myslím, že jedenáctý flek na startu není nejhorší. Na start závodu si můžeme vybrat typ pneumatik, a to je pro nás výhoda. Auto je docela dobrý,“ zhodnotil své vyhlídky dánský jezdec.