Symonds: Mercedes neumí pracovat s pneumatikami
Nyní je jeho slabina zřetelnější
Pat Symonds po zhodnocení začátku sezony v podání Ferrari řekl i svůj názor na aktuální pozici Mercedesu, který sice okupuje první místo v Poháru konstruktérů, ale letos ještě nevyhrál ani jeden závod. Technický expert vidí velmi slabé místo v tom, jak vozy z Brackley pracují s pneumatikami. To byl problém Mercedesu už na konci éry motorů V8, kdy pro ně bylo mnohem snadnější vyhrát kvalifikaci než závod a situace se zdá být stejná, když už rozdíly nejsou ukryty za velkým rozdílem ve výkonu motorů, na který se stříbrný tým mohl spoléhat od začátku hybridní éry v roce 2014.
"Když se podíváte do minulosti Mercedesu, tak jednou věcí, kterou nikdy zcela nezvládal, je práce s pneumatikami," tvrdí bývalý technický ředitel týmů Benetton, Renault a Williams. "Bylo tomu tak před hybridní érou, když ještě neměl takovou motorovou výhodu jako teď. Pak, když nezvládl pneumatiky, neměl skvělý závod, ale v letech 2014 až 2016 to nebylo vidět, prostě proto, že měl o tolik výkonnější motor.
Loni se stalo, že jeho vůz dostal přezdívku primadona. Proč? Podle mě výkyvy ve výkonech v různých závodech nejsou zcela vysvětlitelné aerodynamikou, dynamikou vozu ani ničím jiným. Na straně aerodynamiky a šasi můžete nalezením ideálního nastavení mezi pátkem a sobotou získat možná desetinu sekundy na kolo. Ale když najednou vyskočíte na zcela jinou úroveň, nebo najednou nejste konkurenceschopní, tak je to kvůli pneumatikám. A pokud je to kvůli nim, tak s nimi někdo nepracoval, jak by měl a nedostal je na správnou teplotu."
Ideální v poslední době nejsou ani závodní strategie.
"Strategie jsou dalším zdrojem jeho problémů. Když máte rychlý vůz a máte závod ve svých rukou, tak strategické možnosti jsou na vaší straně. Ale v poslední době jsme od Mercedesu viděli pár… nechci to nazvat chybami, ale řekněme pár ne ideálních rozhodnutí. Řekl bych, že je to proto, že taková ne ideální rozhodnutí dělali i předtím, ale byli tak rychlí, že si toho nikdo ani nevšiml."