Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Force India naplno využívá nový motorový režim

Force India naplno využívá nový motorový režim

Další koňské síly přišly vhod

Force India do letošní sezony nevykročila správnou nohou. Jak vysvětlil její provozní ředitel, tým pomalu na voze napravuje, co se zbabralo kvůli špatné korelaci dat z větrného tunelu a CDF. To je také důvod, proč má čtvrtý tím loňské sezony zatím na kontě pouze jediný bod a trčí na předposledním místě tabulky. Včerejší tréninky ale vypadaly velmi slibně, hlavně první, ve kterém její jezdci obsadili třetí a páté místo. Otmar Szafnauer prozradil, že vozu pomáhají i nové koňské síly od Mercedesu a zároveň nám dává nahlédnout, jak to s těmi režimy německých motorů vlastně je.

"Mercedes občas, velmi správně, omezí výkonnější režimy na omezený počet kol," vysvětluje Szafnauer. "Vyplývá to ze způsobu, jakým postupuje ve vývoji. Zjistí hranici, po kterou je bezpečné režimy používat a určí to jako omezení. Během sezony na nich dále pracuje a oznamuje nám, že můžeme déle využívat vyšší z nich.

To se stalo před tímto víkendem. Udělá to asi tak desetinu nebo půl desetiny sekundy v kvalifikaci. To díky delšímu kvalifikačnímu režimu. Pro závod pak máme dva režimy. Jeden nazýváme závod+, ale každý mu říká po svém. Je to prostě rychlejší závodní režim a nyní ho budeme moci používat déle. Přidali mu hodně kilometrů, asi tak 20 až 30."

Kvalifikační boje ve středu pole bývají velmi těsné a vyšší výkon motoru jistě pomůže jak týmu Force India, tak i Williamsu, hlavně na velmi dlouhé hlavní rovince městského okruhu v Baku. Pětadvacet kilometrů jsou v Baku čtyři kola, což není moc, ale může to pomoci s rozhodujícími předjížděcími manévry, nebo v důležitých kolech před či po zastávce v boxech.