Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Gasly: ​​Magnussen je nejnebezpečnější jezdec

Gasly: ​​Magnussen je nejnebezpečnější jezdec

Pravděpodobně rozhodl o vítězi závodu

Pierre Gasly nazval Kevina Magnussena nejnebezpečnějším jezdcem, se kterým kdy závodil. Těžko se mu divit, nejspíš poprvé v životě zažil kolizi v rychlosti přes 300 km/h. Došlo k ní po restartu závodu pár kol před koncem, kdy jezdci ze středu pole bojovali o nečekaně štědré bodové hody, protože v poli už chybělo několik vozů, včetně obou red bullů. V důsledku střetu se oba jmenovaní borci objevili v cíli na posledním a předposledním místě, zatímco jedenáct jezdců před nimi si rozdělilo deset bodovaných pozic.

"Kevin je nejnebezpečnější jezdec, se kterým jsem kdy závodil. Po restartu mě doslova natlačil na stěnu v rychlosti 300 km/h," stěžuje si Gasly. "Jel jsem (při pokusu o předjetí) na kraji trati, byli jsme bok po boku a on mě strčil do zdi. Přední kola byla chvíli ve vzduchu, náraz mi rozbil zpětné zrcátko a poškodil řízení. Řekl mi, že mě neviděl, protože měl poškozený, vibrující vůz. Ale to mě nezajímá! Celý závod jezdil takto, takže dobře věděl, co dělá a doslova mě poslal do zdi."

Jelikož režie sledovala jezdce vpředu, kolize se do živého přenosu nedostala.

Je třeba říci, že Magnussen nemá v padoku dobrou pověst. Známá je kupříkladu jeho hláška "polib mi….“, když si loni na jím způsobenou kolizi před novináři stěžoval Nico Hülkenberg. Gűnther Steiner se pokouší svého jezdce bránit.

"Totéž říkal v sobotu o Hartleym, jeho týmovém kolegovi, nic nového pod sluncem," bagatelizuje šéf týmu Haas. "Je tu nový. Počkáme, až udělá vlastní chyby."

Nehoda má ale i další rozměr, pravděpodobně rozhodla o vítězi závodu. Šéf Mercedesu Toto Wolff si bezprostředně po odstoupení Valtteriho Bottase stěžoval, jak je možné, že závod byl restartován, aniž by byly z trati odstraněny všechny nebezpečné úlomky. Jenže na prvním místě jedoucí Bottas si pneumatiku nejspíš rozřízl na úlomcích z Gaslyho a Magnussenova vozu.

"O těchto úlomcích jsme nevěděli," řekl ředitel závodu Charlie Whiting. "Maršálové byli během celého závodu skvělí, velmi dobře oznamovali úlomky na trati. Pravděpodobně tam zůstaly po Gaslym a Magnussenovi, po jejich incidentu, ale nedostali jsme zprávu o úlomcích na trati."