Předjíždění bude lepší, tvrdí někteří jezdci
Definitivní odpověď dá až Austrálie
Během prvních dní zimního testování převládal spíše názor, že úprava pravidel aerodynamiky nedosáhla svého cíle a jízda v závěsu za jiným vozem letos nebude snadnější než loni. Jen Daniel Ricciardo byl mírně optimistický. Po dalších stovkách kilometrů na stejné trati ale začínají převládat pozitivní dojmy.
"Vozy jsou stále velmi, velmi zábavné," řekl Kevin Magnussen ještě v Barceloně. "Dnes jsem následoval jiný vůz a rozhodně to bylo mnohem lepší než loni. Mnozí říkají, že to nebude mít žádný efekt. Možná to opravdu není velký rozdíl, ale skutečně je možné jet za jiným vozem, takže sám jsem zvědavý, jak to bude. Byl jsem rychlejší o dvě sekundy na kolo, takže bych se dopředu dostal i loni, ale jde o to, že když jsem byl za tím vozem, neděly se stejné věci jako předtím."
Sergio Pérez souhlasí.
"Já jsem nějaký čas jezdil za Bottasem a mohu říci, že jsem rozhodně ztratil méně přítlaku," prohlásil jezdec Racing Pointu. "Na základě těchto dojmů bych řekl, že F1 odvedla při úpravách pravidel úžasnou práci. Realitu nám odhalí až Melbourne, když budou za sebou podobně rychlé vozy, ale doufám, že to opravdu bude mnohem lepší než loni."
A Valtteri Bottas také očekává lepší možnosti předjíždění. Spoléhá hlavně na DRS, které by mělo mít větší sílu než dosud.
"Všichni mluví o předním křídle a i já mám pocit, že udržet se za jiným vozem teď není až tak těžké. Ale podle mě bude mít větší efekt DRS. Celkově by to tedy mělo jít lepší," uvedl jezdec Mercedesu. "Teď je váš vůz za jiným stabilnější a jeho chování předvídatelnější, takže jsme se posunuli správným směrem. Také se říkalo, že nová aerodynamika vozy zpomalí, jenže ani tomu nevěřím."
Návrh na velké změny v aerodynamice vozů F1 vzešel loni právě z nespokojenosti s podívanou, kterou nabídl závod na okruhu Albert Park, kde není moc možností k předjíždění ani k využití DRS.