Danica Patricková se vrátila do IndyCar
102nd Indianapolis 500 – Rookie Orientation Test
Úterý bylo ve Staré cihelně vyhrazeno pro nováčky, respektive pro jezdce, kteří v IndyCar dlouho nestartovali, aby ukázali, že dokážou formuli bezpečně ovládat na oválu. V rámci první fáze museli piloti absolvovat 10 kol s průměrnou rychlostí nad 205 mil v hodině (330 km/h), v další fázi pak zrychlili na 210 mil/h (338 km/h) a museli se na této hranici udržet opět po 10 kol a v poslední fázi pak zrychlili nad 215 mil/h (346 km/h).
Z nováčků úspěšně test absolvovali Kyle Kaiser, Matheus Leist a Robert Wickens. Původně přihlášený Pietro Fittipaldi se nezúčastnil a bude muset své schopnosti předvést později.
„Vyjel jsem, cítil jsem se pohodlně, odjeli jsme ta kola. Žádné zádrhely nebo tak něco. Takový den si přejete,“ komentoval svůj výkon Kyle Kaiser, který jako první zhruba za půl hodiny splnil celý nováčkovský test.
Kvůli závadě na převodovce musel po první části přesedlat do vozu stájového kolegy Jamese Hinchcliffea Robert Wickens. „Museli jsme trochu máknout, abychom připravili Jamesův vůz, protože jsme nepočítali s tím, že dneska vyjede na dráhu. Museli jsme udělat pár změn na poslední chvíli a vyrazili jsme,“ prozradil Wickens. Ve voze, který pro něj nebyl uzpůsobený, se příliš pohodlně necítil, ale program také splnil. Ačkoliv časy nejsou důležité, Wickensovi patřil v úterý ten nejrychlejší.
Necelou hodinu potřeboval na absolvování všech tří částí programu také devatenáctiletý Brazilec Leist. Ten už okusil, jaké je to ve Staré cihelně zvítězit, povedlo se mu to v loňském závodě Indy Lights Freedom 100.
„Není to tak rozdílný pocit od Indy Lights. Vozy Indy Lights mají nižší přítlak a na rovinkách jedou o 30 km/h pomaleji, ale jinak je to podobné,“ prozradil pilot týmu A.J. Foyta.
Odpoledne patřila trať pilotům, kteří si závodění na trati v Indianapolisu oživovali. Po sedmi letech usedla do formule šestatřicetiletá Američanka Danica Patricková, která se v Indianapolisu rozloučí se svou závodnickou kariérou.
Vůz pro ni připravil tým Eda Carpentera. Patricková se s ním ale dlouho trápila a test se jí podařilo splnit až v samém závěru tréninku.
„Je to už sedm let, co jsem tady závodila v IndyCar. A je to dlouhá doba. Prostě jsem chtěla splnit dnešní cíl a cítit se ve voze pohodlně,“ prozradila Patricková. To se jí ale příliš nepodařilo. Stěžovala si, že vůz bez posilovače řízení je pro ni těžký na ovládání. „Pořád nejsem ani náhodou tam, kde bych chtěla být,“ dodala.
Na trať znovu vyjel i vůz Jamese Hinchcliffea, tentokrát v něm ale seděl Brit Jay Howard. Stejně jako Sage Karam ve voze týmu Dreyer & Reinbold Racing úspěšně absolvoval předepsaný program. Oba piloti si pochvalovali, že se jim vozy dobře ovládaly.
Na středu je naplánovaný soukromý test pro dodavatele motorů Hondu a Chevrolet. Příští týden následuje Velká cena Indianapolisu na silničním okruhu. Tréninky na 102. ročník 500 mil Indianapolis začnou 15. května. Samotný závod se pojede 27. května.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Robert Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:40,8884 | 37 | |
2. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,8956 | + 0.008 | 71 |
3. | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:40,9747 | + 0.087 | 61 |
4. | Kyle Kaiser | Juncos Racing | Chevrolet | 00:41,0078 | + 0.120 | 74 |
5. | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:41,1710 | + 0.283 | 45 |
6. | Danica Patricková | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:41,1900 | + 0.302 | 52 |
7. | Robert Wickens | Schmidt Peterson Motorsports | Honda | 00:42,7340 | + 1.846 | 15 |