Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pedro Piquet, další slavné jméno v GP3

Pedro Piquet, další slavné jméno v GP3

Rozhovor s nováčkem stáje Trident

Formulovou závodní scénu dobývá další člen rodiny Piquetů. Tentokrát se jedná o Pedra, v pořadí šesté dítě trojnásobného mistra světa formule 1 Nélsona Piqueta. Po brazilských úspěších (dvakrát vyhrál titul v brazilské F3) přišel Pedro v roce 2015 závodit do Evropy. Zde si pro začátek zvolil poněkud netradičně Porsche Supercup, hlavně prý proto, aby poznal evropské tratě. Následovaly dva roky v evropské F3, kde ovšem příliš nezazářil. I proto byly jeho výkony po usednutí do vozu GP3 milým překvapením.

Ve voze GP3 jsi byl rychlý od momentu, kdy jsi do něho poprvé usedl v rámci zimních testů. Znamená to tedy, že pro tebe nebylo příliš obtížné naučit se ho ovládat?

Myslím, že vůz, s kterým jsem jezdil, měl v zatáčkách stejnou rychlost jako ve formuli 3. Takže pro mě bylo jednodušší najít limity. Zpočátku to nebylo jednoduché, ale rychle jsem se adaptoval, zvládl jsem hodně měřených kol. Je třeba jezdit opravdu čistě a vyvarovat se chyb.

S Tridentem jsi odjezdil všechny testovací dny a tvé časy byly velmi dobré. Proč jsme tedy na tvé oficiální potvrzení museli čekat až do závodního víkendu v Barceloně?
Tým chtěl trochu počkat. Nejprve si mě chtěl vyzkoušet a vidět, co v testech dokážu. Pak jsem na jeho rozhodnutí trochu čekal, ale nakonec jsme se dohodli.

Co od svého působení v GP3 očekáváš?

Myslím, že jsem v docela dobrém týmu, který je konkurenceschopný. Ale jak na tom skutečně je, se ukáže až v průběhu sezony. Protože realita se od testů může trochu lišit. Ale myslím, že opravdu patří mezi špičku série a že budeme bojovat o dobré výsledky. 

Co si myslíš o svých týmových kolegech?
Jsou značně zkušenější, závodili tu už loni, jeden je tu už dokonce dva roky.  Myslím, že je to dobré, protože už vědí, jak se auto chová na jednotlivých tratích, takže si můžeme vyměňovat informace. Všichni jsme si v časech na kolo dost blízko a posouváme jeden druhého k lepším výkonům.

V roce 2015 ses účastnil Porsche Supercupu, další doprovodné série F1. Myslíš, že se ti znalost tratí, kterou jsi tenkrát získal, teď bude hodit?

Ano. Na všech tratích kromě Soči jsem už závodil, ale myslím, že tam ještě nikdo z GP3 nejel. S ostatními okruhy mám poměrně hodně zkušeností. Na novou trať bude možná trochu problém si zvyknout, ale jinak z toho mám dobrý pocit.

A na jakou trať z letošního kalendáře se těšíš úplně nejvíce?

Řekl bych, že na Silverstone a Spa, jsou to opravdu pěkné dráhy s vysokou maximální rychlostí. Jsou dlouhé, takže je potřeba dobře pracovat s pneumatikami, čili je obtížné dosáhnout dobrého času na jedno kolo. Na tyto tratě se skutečně těším.

Série GP3 má za sebou zatím první závodní víkend v Barceloně a do něho Pedro svou rychlost z testů přenést nedokázal. Kvalifikoval se až třináctý, ale v sobotním závodě dojel devátý a při svém debutu tak alespoň získal dva body. Ovšem v neděli na mokru udělal chybu a po ošklivé nehodě skončil v bariéře.