Wolff se zlobí, že Whiting udal jeho udavače
Ředitel VC nevěděl, že prozrazuje tajemství
Pokud jste nesledovali kauzu Ferrari vs. FIA vs. Mercedes, probíhala takto. Mercedes oficiální i neoficiální cestou upozornil FIA na hybridní systém Ferrari, FIA začala Ferrari vyšetřovat, Mercedes přidal mediální tlak, FIA oplatila Mercedesu stejnou mincí. V Monaku bylo Ferrari, obzvláště jeho baterie a software, pod drobnohledem technických expertů podléhajících Charliemu Whitingovi jako zástupci FIA v místě konání všech velkých cen. A byl to právě Whiting, kdo nebyl rád, že se věc dostala na veřejnost a potvrdil jména "bonzáků" od Mercedesu.
Whiting je v F1 nějaký ten pátek, takže musel chápat, jak pikantní bude pro média zpráva, že na Ferrari namířili reflektor jeho bývalí zaměstnanci, technický ředitel Mercedesu James Allison (bývalý technický ředitel Ferrari) a motorář Lorenzo Sassi (bývalý šéfdesignér motorů Ferrari).
"Celou záležitost zkomplikovalo neopodstatněné obvinění, jenž se jako požár přehnalo padokem. Přišel s tím člověk od motorů Ferrari, který je nyní s Mercedesem. Ale jeho informace nemusejí být aktuální, neboť mu smluvní podmínky neumožnily okamžitý přestup," citoval Whitinga magazín The Mail on Sunday, který dále napsal, že Whiting přímo zmínil Lorenza Sassiho doprovázeného Jamesem Allisonem.
To se vůbec nelíbí šéfovi Mercedesu Totovi Wolffovi: "Jedním z mých úkolů je chránit své lidi a rozčiluje mě, když je někteří jedinci jmenují ve špatném kontextu," řekl redaktorovi Autosportu. "Je důležité, aby lidé pochopili, že různé týmy zahrnují FIA otázkami každý den, je to součástí procesu. Je důležité, aby se neukazovalo prstem na jednotlivce s tím, že tento člověk zpochybnil legálnost nějakého vozu. Když se jmenuje tým, tak je to naprosto v pořádku, takový je modus operandi."
Takže bylo zase na Whitingovi, aby věc vysvětlil.
"Nevěděl jsem, že je to tajemství," řekl ředitel závodů F1 v rozhovoru pro ESPN. "Ve skutečnosti, když jsme si tehdy povídali s novináři, tak se jmény lidí z Ferrari přišli oni. Nebylo správné říci o Jamesovi, že je něco jako informátor. Prostě, stejné jako mnoho jiných inženýrů, přišel a řekl: Tento chlapík pro nás teď pracuje a říká, že tento tým možná dělá tohle. A my jsme zkontrolovali tento tým a nepotvrdilo se to."
A co vlastně FIA při vyšetřování Ferrari zjistila a proč bude pokračovat i v Kanadě?
"Raději bych nepoužíval slovo vyšetřování. Pokračujeme ve snaze získat zcela uspokojivé odpovědi, ale k MGU-K (které na klikovou hřídel přenáší vlastní energii i energii přímo z MGU-H a z baterie, jelikož MGU-H nemá přímé připojení, pozn. red.) se dostávalo správné množství energie. Problémem je, že je velmi těžké vysvětlit, co vlastně hledáme. Je to velmi složitý systém, úplně jiný než všechny ostatní."
Whiting není expert na elektrické systémy, proto spoléhá na podřízené. Ve zkratce jde o to, že zatímco tři výrobci přistupují k úložišti elektrické energie jako k jedné baterii, Ferrari ho má rozděleno na dvě poloviny.