Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Je nespolehlivost motorů Mercedes minulostí?

Je nespolehlivost motorů Mercedes minulostí?

Německé agregáty pro sezónu 2005 mají skvělý životopis.

Kimi Räikkönen a Juan Pablo Montoya mají dost důvodů proto, aby věřili motorům od Mercedesu, které pohání monoposty McLaren MP4-20. Ty tam jsou zatím problémy se spolehlivostí, se kterými se tým v posledních letech tak často potýkal.

Německá automobilka zveřejnila hrdě informaci, že během předsezónního testování nedošlo ani k jednomu selhání motoru Mercedes.

Do sezóny 2004 vstoupil McLaren s agregátem, který nedisponoval dostatečným výkonem a měl velmi daleko k tomu, aby mohl být nazýván spolehlivým. Konstrukci motoru věnoval tým s ohledem na předchozí zkušenosti maximální pozornost.

Sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug uvedl, že poprvé od okamžiku, kdy se automobilka vrátila před deseti lety do formule 1, vstupuje do sezóny bez výraznějších problémů.

"Během příprav jsme s MP4-20 odjeli o něco méně než 6.600 kilometrů. Absolvovali jsme rovněž několik úspěšných simulací závodu. K tomu je třeba ještě připočítat delší stinty, během kterých jsme s novým motorem odkroužili více než 1.800 kilometrů," vysvětluje Haug.

"Skutečnost, že nás během delších pobytů na trati nepostihlo jediné selhání motoru nelze hodnotit jinak, než jako pozitivní. Něco podobného se nám před začátkem sezóny v předchozích letech nepovedlo."

Konkurenceschopnost a spolehlivost agregátu Mercedes-Benz se může ukázat jako klíčový moment Grand Prix Austrálie. Šasi MP4-20 je považováno za jednoho z předsezónních favoritů.