Týmy chtějí ještě méně testů
Čím více závodů, tím méně času testovat
Týmy F1 prý informovaly Mezinárodní automobilovou federaci, že v roce 2019 by si přály méně testovacích dní, než je v letošním kalendáři.
V posledních letech jsme si už zvykli, že sezoně předcházejí pouze dva čtyřdenní testy. Během sezony se pak organizují dva dvoudenní testy (letos na okruzích Barcelona a Hungaroring, po velkých cenách Španělska a Maďarska). Z nich musí každý tým obětovat rovnou polovinu mladým nadějným jezdcům, pro které je to často jediná příležitost, jak se dostat do vozu F1 . A k tomu už je třeba připočítat pouze testování pneumatik pro Pirelli, dva dny v roce plus posezonní test v Abú Zabí, pokud se tým nechce zúčastnit i "mokrých" testů.
I takto omezené testování, před dvaceti lety absolutně nemyslitelné, je však příliš vyčerpávající pro tým, který musí do roku zvládnout 21 závodů ve všech koutech světa mezi Austrálií a Texasem.
Mít pro pár dní testování v roce oddělený testovací tým, to nedává smysl ani nejbohatším stájím. To ale znamená, že mechanici a traťoví inženýři si letos mezi 25. březnem a 25. listopadem neužijí ani přislíbené čtyři volné srpnové týdny (beztak necelé, protože čtvrtý víkend se už jede VC Belgie), protože se do nich nabourá test na Hungaroringu.
Příští rok se velmi pravděpodobně nepojede v Německu, ale Miami by mohlo stihnout uspořádat svůj závod, takže velkých cen by bylo opět jednadvacet. Týmoví manažeři údajně navrhují, aby před sezonou proběhl pouze jeden pětidenní test a během roku by mohl stačit i jediný společný test, pravděpodobně v květnu, na oblíbeném testovacím okruhu v Barceloně, kde by jezdili pouze mladí talenti. Testování pro Pirelli by zůstalo nedotčené.
Návrh má, jako téměř vše v F1, i finanční pozadí. Za odpracované dny je třeba platit a také je během testů nutné hradit hotely a jiné výdaje členů týmu. Jezdci jsou přitom za jeden testovací den schopni odjet i více než 100 kol, během kterých se opotřebovávají mechanické součástky a nejednou dojde i k poškození karosérie vozu…