Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas a Hülkenberg dostali nové pohonné jednotky

Bottas a Hülkenberg dostali nové pohonné jednotky

První penalizace na dohled

Valtteri Bottas včera použil částečně novou pohonnou jednotku. To ho dostalo na dohled prvního trestu za překročení povoleného počtu pohonných jednotek na jezdce a sezonu.

Toto Wolff si po Velké ceně Rakouska myslel, že ani jedné z nových pohonných jednotek v továrních vozech Mercedesu nic nehrozí, protože Lewis Hamilton odstoupil kvůli poruše v palivovém systému a Valtteri Bottas kvůli závadě hydraulického systému v oblasti řízení. Jenže pohonné jednotky bylo i přesto třeba zkontrolovat a inženýři na to měli pouze čtyři dny, protože už v pátek dopoledne musely nainstalovány do vozů a připravené na první trénink. Zelenou stihla dostat pouze Hamiltonova. Bottasově se možná také nic nestalo, jenže to se potvrdí až později. Proto Fin ve Velké Británii nastoupil s novým spalovacím motorem, MGU-H i MGU-K.

"Je to preventivní opatření, protože jednotka trpěla kvůli vysokým teplotám (uvnitř vozu) po odstoupení z VC Rakouska, přičemž mohly vzniknout rizika. Proto tady dostal čerstvý motor a původní se mu vrátí v Hockenheimu, po důkladné kontrole," oznámil mluvčí týmu.

Pokud dostane zelenou i Bottasův motor použitý ve Francii a v Rakousku, bude mít dva téměř nové a mohl by s nimi vydržet do konce sezony. Jenže by se připravil o poslední velký upgrade, který se zpravidla nasazuje po letní přestávce. V opačném případě se bude muset smířit se startem z posledního místa, pravděpodobně v Belgii nebo v Itálii.

Nico Hülkenberg z továrního týmu Renaultu je na tom hůře. Na Red Bull Ringu se mu rozpadlo turbo a Francouzi doufali, že alespoň ostatní části pohonné jednotky zůstaly nepoškozené. Jenže do šrotu už poslali i jeho spalovací motor.

"Bohužel, už je po něm," přiznal technický ředitel pro šasi Nick Chester. "Když se rozpadlo turbo, několik úlomků bylo nasátých do motoru a způsobilo neopravitelné poškození."

Hülkenberg do konce sezony jistě nevydrží s jedním spalovacím motorem a jedním turbem, takže minimálně jednu penalizaci má již prakticky jistou.