Projekt Euroserie se má k světu
Jeho perspektiva je ale nejasná
Účastníci aktuálního evropského šampionátu F3 se právě chystají na prestižní podnik v rámci čtyřiadvacetihodinovky ve Spa (proto se také netypicky jedou dva závody v pátek a jeden v sobotu). Současně se ovšem začíná jasněji rýsovat nástupnický seriál.
Tím teď nemyslíme F3, přesunutou do programu VC F1, ale projekt, za nímž stojí promotér Walter Mertes z organizace ITR. Ta, jak známo, má pod svými křídly DTM. Mertes založil a vede její dceřinou společnost F3V a hodlá znovu oživit název Euroserie, na nějž dosud vlastní práva.
Je to tak i trochu východisko z nouze, protože aktuální pojmenování série FIA pochopitelně přenese do svého mistrovství. Vůbec vztahy s mezinárodní federací jsou jedním z největších kamenů úrazu.
Tvůrci znovuzrozené Euroserie (ta původní zesnula na úbytě po sezoně 2012) tak kupříkladu v brožuře, zaslané všem potenciálním účastníkům, slibují jezdcům přidělování bodů pro zisk superlicence. V tomto směru ale není zatím nic dojednáno.
Další nesnáz představuje fakt, že současným monopostům Dallara F312 skončí napřesrok homologace. Znamenalo by to, že vzniká něco s jednoroční životností, což zejména případným sponzorům asi příliš chuti do investování nepřidá. Mertes sice nyní opustil teorii „seriálu na dojetí“ a mluví o novém autě a tím pádem i o perspektivě pro sezonu 2020 a následující (v kooperaci s Japonci!), nicméně pořád to bude druhá liga.
Kalendář by neměl doznat velkých úprav. Závodit by se mělo zejména během víkendů DTM, ale také v Pau, Silverstone a Spa-Francorchampsu.