Pro De Vriese půl minuty žádný problém
Hungaroring – 1. závod
Neuvěřitelný výkon podal v úvodním závodě F2 na Hungaroringu De Vries. Nizozemec dokázal zlikvidovat patnáctisekundovou ztrátu na vedoucího Norrise a nádavkem si na něj najet více jak šestnáctisekundový náskok!
Ovšem i Norrisovo počínání si zaslouží plné absolutorium. Pokazil totiž start a propadl se na chvost první desítky. Na postupně osychající trati se nicméně již v jedenáctém kole zjevil v čele. V této fázi byl v průměru na kolo o 2,5 sekundy rychlejší než jeho pronásledovatelé. Zdálo se, že o vítězi je rozhodnuto.
De Vries to měl o poznání složitější. Dlouho se nemohl dostat před Sette Cámaru, a když se mu to povedlo, dostal se zase pod Fuocův tlak. Vzájemný souboj skončil Italovým vyjetím z dráhy. Pak De Vries zamířil k mechanikům a nechal si obout slicky.
Lando Norris se už asi cítil vítězem, nakonec byl rád za druhé místo
Ty se vzápětí projevily jako sedmimílové boty. Nasadil úžasné tempo, jemuž zčásti stačili jen Gelael a Sette Cámara. Během deseti kol vymazal obrovský Norrisův náskok. Samotné předjetí už pro něj bylo hračkou. „Na mokru jsme měli určité problémy, ale jak to osychalo, šlápl jsem pořádně na to,“ pochlubil se v cíli.
Norris neměl jistou ani druhou příčku, o níž projevil značný zájem Sette Cámara. V závěrečných dvou kolech se ho pokusil předjet v první zatáčce, pokaždé ale probrzdil. Ne dosti na tom, při druhém nájezdu využil jeho chyby mezitím se vzpamatovavší Fuoco a protlačil se na třetí příčku. Zkoušel to pak i na Norrise, ale ten, navzdory totálně zničeným předním gumám, odolal.
V poslední zatáčce se Sette Cámara rozhodl pro pomstu. Jenže špatně připravený útok skončil Fuocovým otočením. Sportovním komisařům tento manévr ovšem neunikl. Viníka Sette Cámaru potrestali desetisekundovou penalizací, která ho srazila na sedmou pozici. Fuoco, jemuž se podařilo udržet vůz v chodu a projet pod šachovnicí, se tak vrátil na pódiové umístění.
Lídr průběžné klasifikace Russell byl stíhán technickými potížemi. Začínal z boxů a ve třináctém kole definitivně odstoupil. Vedení si ale s přehledem udržel.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Nyck de Vries | Prema Theodore | Mecachrome | 1:00:16,996 | 34 | 27 |
2. | Lando Norris | Carlin | Mecachrome | 1:00:33,504 | 34 | 18 |
3. | Antonio Fuoco | Charouz Racing | Mecachrome | 1:00:37,748 | 34 | 15 |
4. | Jack Aitken | ART Grand Prix | Mecachrome | 1:00:38,801 | 34 | 12 |
5. | Alexander Albon | DAMS | Mecachrome | 1:00:40,073 | 34 | 10 |
6. | Luca Ghiotto | Campos Racing | Mecachrome | 1:00:45,692 | 34 | 8 |
7. | Sérgio Sette Câmara | Carlin | Mecachrome | 1:00:46,095 | 34 | 6 |
8. | Arťom Markelov | Russian Time | Mecachrome | 1:00:52,590 | 34 | 4 |
9. | Tadasuke Makino | Russian Time | Mecachrome | 1:00:53,300 | 34 | 2 |
10. | Nirej Fukuzumi | BWT Arden | Mecachrome | 1:00:54,110 | 34 | 1 |
11. | Roberto Merhi | MP Motorsport | Mecachrome | 1:00:54,979 | 34 | 0 |
12. | Arjun Maini | Trident | Mecachrome | 1:00:55,332 | 34 | 0 |
13. | Sean Gelael | Prema Theodore | Mecachrome | 1:00:56,116 | 34 | 0 |
14. | Alessio Lorandi | Trident | Mecachrome | 1:00:56,854 | 34 | 0 |
15. | Roy Nissany | Campos Racing | Mecachrome | 1:01:05,068 | 34 | 0 |
16. | Maximilian Günther | BWT Arden | Mecachrome | 1:01:10,237 | 34 | 0 |
17. | Louis Delétraz | Charouz Racing | Mecachrome | 1:01:30,692 | 34 | 0 |
18. | Ralph Boschung | MP Motorsport | Mecachrome | 1:01:17,422 | 33 | 0 |
Nicholas Latifi | DAMS | Mecachrome | 52:32,459 | 29 | 0 | |
George Russell | ART Grand Prix | Mecachrome | 22:22,716 | 11 | 0 |