Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pro De Vriese půl minuty žádný problém

Pro De Vriese půl minuty žádný problém

Hungaroring – 1. závod

Neuvěřitelný výkon podal v úvodním závodě F2 na Hungaroringu De Vries. Nizozemec dokázal zlikvidovat patnáctisekundovou ztrátu na vedoucího Norrise a nádavkem si na něj najet více jak šestnáctisekundový náskok!

Ovšem i Norrisovo počínání si zaslouží plné absolutorium. Pokazil totiž start a propadl se na chvost první desítky. Na postupně osychající trati se nicméně již v jedenáctém kole zjevil v čele. V této fázi byl v průměru na kolo o 2,5 sekundy rychlejší než jeho pronásledovatelé. Zdálo se, že o vítězi je rozhodnuto.

De Vries to měl o poznání složitější. Dlouho se nemohl dostat před Sette Cámaru, a když se mu to povedlo, dostal se zase pod Fuocův tlak. Vzájemný souboj skončil Italovým vyjetím z dráhy. Pak De Vries zamířil k mechanikům a nechal si obout slicky. 

Lando Norris se už asi cítil vítězem, nakonec byl rád za druhé místo 

Ty se vzápětí projevily jako sedmimílové boty. Nasadil úžasné tempo, jemuž zčásti stačili jen Gelael a Sette Cámara. Během deseti kol vymazal obrovský Norrisův náskok. Samotné předjetí už pro něj bylo hračkou. „Na mokru jsme měli určité problémy, ale jak to osychalo, šlápl jsem pořádně na to,“ pochlubil se v cíli.

Norris neměl jistou ani druhou příčku, o níž projevil značný zájem Sette Cámara. V závěrečných dvou kolech se ho pokusil předjet v první zatáčce, pokaždé ale probrzdil. Ne dosti na tom, při druhém nájezdu využil jeho chyby mezitím se vzpamatovavší Fuoco a protlačil se na třetí příčku. Zkoušel to pak i na Norrise, ale ten, navzdory totálně zničeným předním gumám, odolal.

V poslední zatáčce se Sette Cámara rozhodl pro pomstu. Jenže špatně připravený útok skončil Fuocovým otočením. Sportovním komisařům tento manévr ovšem neunikl. Viníka Sette Cámaru potrestali desetisekundovou penalizací, která ho srazila na sedmou pozici. Fuoco, jemuž se podařilo udržet vůz v chodu a projet pod šachovnicí, se tak vrátil na pódiové umístění.

Lídr průběžné klasifikace Russell byl stíhán technickými potížemi. Začínal z boxů a ve třináctém kole definitivně odstoupil. Vedení si ale s přehledem udržel.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Nyck de Vries Prema Theodore Mecachrome 1:00:16,996 34 27
2. Lando Norris Carlin Mecachrome 1:00:33,504 34 18
3. Antonio Fuoco Charouz Racing Mecachrome 1:00:37,748 34 15
4. Jack Aitken ART Grand Prix Mecachrome 1:00:38,801 34 12
5. Alexander Albon DAMS Mecachrome 1:00:40,073 34 10
6. Luca Ghiotto Campos Racing Mecachrome 1:00:45,692 34 8
7. Sérgio Sette Câmara Carlin Mecachrome 1:00:46,095 34 6
8. Arťom Markelov Russian Time Mecachrome 1:00:52,590 34 4
9. Tadasuke Makino Russian Time Mecachrome 1:00:53,300 34 2
10. Nirej Fukuzumi BWT Arden Mecachrome 1:00:54,110 34 1
11. Roberto Merhi MP Motorsport Mecachrome 1:00:54,979 34 0
12. Arjun Maini Trident Mecachrome 1:00:55,332 34 0
13. Sean Gelael Prema Theodore Mecachrome 1:00:56,116 34 0
14. Alessio Lorandi Trident Mecachrome 1:00:56,854 34 0
15. Roy Nissany Campos Racing Mecachrome 1:01:05,068 34 0
16. Maximilian Günther BWT Arden Mecachrome 1:01:10,237 34 0
17. Louis Delétraz Charouz Racing Mecachrome 1:01:30,692 34 0
18. Ralph Boschung MP Motorsport Mecachrome 1:01:17,422 33 0
  Nicholas Latifi DAMS Mecachrome 52:32,459 29 0
  George Russell ART Grand Prix Mecachrome 22:22,716 11 0