"Všichni přivezli nové vozy, my starý a dojeli jsme druzí."
F2005 bude dalším krokem vpřed.
Ross Brawn, technický šéf Ferrari, očekává, že s novým F2005 uděljí krok dopředu ve srovnání se současným F2004M, se kterým Rubens Barrichello a Michael Schumacher startovali do Grand Prix Austrálie v Melbourne.
„Neměli jsme nejrychlejší auto, ale byli jsme konkurenceschopní,“ řekl Brawn. „Všichni přivezli nové vozy, my staré a dojeli jsme druzí. A nové auto je dalším krokem vpřed, čeká nás hodně práce, ale jsme optimističtí.“
Rubens Barrichello do závodu startoval až ze druhé desítky na jedenáctém místě, navíc jej po desátém kole začaly zlobit brzdy, takže mu inženýři museli poradit, jak změnit nastavení, aby se přes něj přenesl.
„Odjel naprosto skvělý závod, jel rychle tam, kde potřeboval, šetřil pneumatiky, odvedl skvělou práci.“
Ferrari plánovalo představení F2005 ve Velké ceně Španělska, což je pátý závod sezóny. Motory musí jezdci vydržet po dva závody, leda by ze závodu odstoupil. Ross Brawn potvrdil změnu těchto plánu a dodal, že Ferrari uvažuje o představení F2005 již ve třetím závodě sezóny v Bahrajnu.
„Rozhodneme se po Malajsii. Musíme ještě najezdit hodně kilometrů, ale zprávy od našich testovacích jezdců jsou dobré. Musíme ale provést ještě spoustu kontrolních analýz,“ řekl Brawn, podle kterého Renault, který v Austrálii Rubense Barrichella porazil, byl vždy silným týmem, ale výsledek z Melbourne nechce paušalizovat.
„Myslím, že se to bude okruh od okruhu lišit,“ řekl Brawn. „Renault se dostal před nás, to je jasné, měl rychlejší auto. Jsme spokojeni s prací, kterou jsme odvedli, nejspíš jsme z našeho auta nemohli dostat více, ale bylo by zajímavé sledovat, kdybychom s Renaultem startovali ze předních řad. McLaren z nějakého důvodu neodvedl svou práci, nějak se jim závod nepovedl a já netuším proč.“
Hrátky počasí způsobily, že si Giancarlo Fisichella s Renaultem vyjel pole position, zatímco Michael Schumacher musel startovat z poslední řady poté, co se Ferrari rozhodlo vyměnit mu motor. V závodě pak Schumacher kolidoval z Nickem Heidfeldem z Williamsu a pro oba závod skončil. Traťoví komisaři sice Schumachera dostali zpátky na trať, ale pro velké poškození vozu musel ze závodu odstoupit.
„Byla to závodní nehoda, ale jsem si jist, že je Michael bez viny,“ řekl na Schumacherovu obhajobu Brawn. „Myslím, že by nezískal body, i kdyby mohl v závodě pokračovat. Již před několika lety bylo umožněno, že traťoví komisaři mohou auto vytlačit zpátky na dráhu, ovšem jeho auto bylo příliš poškozené.“
Ross Brawn taktéž vyzval k tomu, aby se novému systému kvalifikace a obecně novým pravidlům dalo trochu času, než se nabere řádné množství zkušeností před tím, než se sáhne k dalšímu řešení.
„Zdá se, že chodíme od špatného řešení k ještě horšímu, musíme si sednout a řádně to probrat,“ řekl Brawn.