Novinky

  • 02.12.2024 Neutral Rezervním jezdcem BWT Alpine bude v roce 2025 dvacetiletý Estonec Paul Aron

  • 02.12.2024 Good Felipe Drugovich nastoupí ve VC Abú Zabí v Aston Martinu do prvního tréninku

  • 02.12.2024 Neutral Jack Doohan pojede VC Abú Zabí v týmu Alpine místo Estebana Ocona.

Facebook Instagram

Hamilton viděl Kimiho puchýře a začal si dávat pozor

Hamilton viděl Kimiho puchýře a začal si dávat pozor

Mercedes: Triumf v Chrámu rychlosti

Mercedes měl velký důvod k radosti. Z víkendu, který se rozhodně nevyvíjel podle představ, vytěžil první a třetí místo. A to ještě v pověstném Chrámu rychlosti, na domácí půdě největšího rivala. Však si také po závodě neodpustil štiplavou poznámku.

Hamilton vybojoval 68. vítězství ve F1, šesté v sezoně a páté v Monze. Zároveň zajel své čtyřicáté nejrychlejší kolo. Náskok v čele šampionátu zvýšil na 30 bodů před Vettelem a Mercedes navýšil vedení na 25 bodů před Ferrari. Bottas vystoupil na pódium letos pošesté, ale v kariéře je to již jeho 28. stupeň vítězů.

A ještě jedno jubileum mohli u třícípé hvězdy slavit: 400. závod pro Mercedes AMG Safety Car ve F1.

Závod to byl těžký, ale náležitě jsem si ho užil – jsem strašně šťastný,“ začal své hodnocení Lewis Hamilton (1. místo). „Dnešní odpoledne se ukázalo jako jedno z nejlepších. Mezi Ferrari a námi je taková vyrovnanost, že v tomhle závodě záleželo na tom, kdo udělá méně chyb a bude šetrnější k pneumatikám. Valtteri udělal velký kus práce tím, že vydržel dlouho na dráze, což mi umožnilo se přiblížit ke Kimimu. Dnes to bylo dílo skvělé týmové spolupráce, výborné zastávky v boxech a komunikace se stájí. První kolo bylo vybičované, všichni jsme odstartovali podobně.

V nájezdu do čtvrté zatáčky mě trochu překvapilo, že se Sebastian rozhodl pro vnitřní stopu, a ne vnější. Tím se mi naskytla příležitost. Potřeboval jsem se dostat dost dopředu a vedle něj. V krátkém okamžiku jsme se lehce sťukli a měl jsem pak auto mírně poškozené, ale naštěstí jsem mohl pokračovat a držet se Kimiho. Když jsem ho ve fázi po přezutí dojel, všiml jsem si, že mu pneumatiky puchýřkují, tak jsem šetřil ty své, abych nedopadl stejně. Valtteri si potom přijel do boxu pro nové gumy a už bylo těžší se Kimiho udržet, ale věděl jsem, že mám pneumatiky v lepším stavu než on. Abych snížil ztrátu, musel jsem na to šlapat, jak to jen šlo, zvlášť v obou zatáčkách Lesmo a ve Variante Ascari.

Ale tahle trať je prostě neuvěřitelná. Je to fenomenální okruh, má rychlé zatáčky. Je to jedna z nejlepších závodních drah na světě. Zvítězit v Itálii je vždycky velká čest. Přesto musíme dál usilovně pracovat a co nejlépe se připravit na Singapur, abychom tam obstáli.

Lewis Hamilton měl z vítězství v Monze obrovskou radost 

Valtteri Bottas (3. místo) naplnil představy týmu o své taktické roli. Zhostil se jí na jedničku, vydržel na superměkké směsi pneumatik neuvěřitelně dlouho a brzdil za zády Kimiho Räikkönena tak dlouho, dokud se mu Lewis Hamilton nepřilepil na záď.

Dnešní den byl velmi úspěšný – pro mě i pro Lewise - a mám dobrý pocit z toho, že jsem se vrátil na stupně vítězů. Věděli jsme, že vozy Ferrari dnes budou rychlé, a tak jsme do toho chtěli jít na sto procent a dostat je pod tlak. Také nám bylo jasné, že se neobejdeme bez týmové spolupráce. A vyšlo nám to skvěle. Po tom, co se přihodilo v prvním kole Sebastianovi, jsem byl přesvědčený, že mám dobrou šanci na bednu. Nicméně závod nebyl snadný.

Dlouho jsem zůstával na dráze na první sadě pneumatik, a když už byly staré, snažil jsem se udržet před Kimim. Pořád se mi dařilo z opotřebených gum vydolovávat slušný čas v jednotlivých kolech. Proto se ke mně Kimi ani jednou nedostal tak blízko, aby mě mohl předjet. Nakonec tahle strategie pomohla jak mně, tak Lewisovi. Po dlouhé fázi na první sadě gum jsem měl šanci bojovat na čerstvé sadě s Maxem a skončit na stupních vítězů. Dnešní úspěch je výsledkem dobrého kolektivního úsilí. Přestože jsme startovali za oběma ferrari, dokázali jsme vybojovat víc bodů. Ale abychom je dostali pod tlak, nesmíme polevovat,“ podrobně hodnotil vydařený závod Bottas. 

Oslavy u Mercedesu nebraly konce