Ericssonovi se zlepšilo auto a pak odpadl
Sauber: Dlouhý rok přinesl velký pokrok
Sauber se rozloučil s oběma svými piloty a popřál jim mnoho úsoěchů v letech příštích. Leclerc míří za lepším do Ferrari, Ericsson bude hledat štěstí za oceánem. Oba dva však společnými silami výrazně přispěli k tomu, že tradiční švýcarská stáj se razantně odrazila ode dna.
Také tentokrát byla šance na dvojitý bodový zisk, jenže Švédovi selhalo auto. „Dopadlo to jinak, než jsem čekal a je pro mě zklamáním, že jsem musel odstoupit,“ svěřil se Marcus Ericsson (nedokončil), pro něhož šlo o možná poslední velkou cenu v kariéře. „Začali jsme na nejtvrdší směsi a měli trochu problémy s vyvážením. Jen pár kol před tím, než jsem skončil, se paradoxně auto zvolna zlepšovalo a udržovali jsme dobrou rychlost. Se svým výkonem jsem ale i tak spokojený. Byl to dlouhý rok a jsem vděčný za všechnu práci, kterou pro mě tým odvedl. Měli bychom být hrdí na obrovský pokrok, kterého jsme dosáhli. Byla to moje nejlepší sezona ve F1 a tak si ji budu pamatovat.“
Nezvyklý pohled - Leclerc vklíněný mezi Räikkönena a Ricciarda
Charles Leclerc (7. místo) si zpočátku troufl i na red bully a ferrari a později bojoval s Grosjeanem a Pérezem o post nejlepšího závodníka ze zbytku světa. Nakonec jim ho ale vyfoukl Sainz. K vlastnímu průběhu klání toho mladý Monačan kupodivu řekl pramálo: „Měl jsem asi na víc, ale i sedmá pozice je slušná. Rád bych poděkoval týmu Alfa Romeo Sauber F1 za tento neuvěřitelný rok a vše, co jsem se v něm naučil. Bylo skvělé podílet se na úsilí, jež se zrcadlí ve vzestupu, který jsme zaznamenali.“