Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Kirk Russell: Petersburg - nejlepší městská trať ve Státech

Kirk Russell: Petersburg - nejlepší městská trať ve Státech

Bourdais, Manning a Carpentier o okruhu ve St. Petersburgu

O tomto závodním víkendu se ve St.Petersburgu sejdou tři jezdci, kteří už na tomto městském okruhu zkřížili kordy. Zatímco Sebastien Bourdais, který zvolil město na břehu Tampa Bay za svůj dočasný domov ve Státech, se bude věnovat reklamním akcím lákajícím diváky na první závod sezóny Champ Cars, jeho bývalí kolegové Darren Manning a Patrick Carpentier usednou opět do kokpitů monopostů, tentokrát ovšem konkurenční série IRL.
 
Sebastien Bourdais označil nedávno městský okruh v St. Petersburgu za pravděpodobně nejlepší městský okruh ve Spojených státech. Ředitel závodu Kirk Russell s ním souhlasí: "Specifikum zdejšího okruhu spočívá v tom, že trať vede z části po místním letišti. Zatímco v jiných městech bylo nutno udělat určité kompromisy z hlediska vedení tratě a možností při závodě předjíždět, zdejší okruh má několik pěkných rovinek končících zatáčkami, které umožňují pokus o předjetí při dobržďování. Má široké úseky v části vedoucí letištěm Alberta Whittea a zároveň úzké technické pasáže v prostoru nábřeží a parku."
 
Ze současného pole IRL se závodu CART na místním okruhu zúčastnili pouze Darren Manning a Patrick Carpentier. Manning v týmu Derricka Walkera a Carpentier ve voze Forsythe Racing.
 
Carpentier to ale vzhledem ke kvalitám jezdeckého pole nepokládá za zásadní výhodu, když se smíchem říká: "Výhodu? Ano, budeme ji mít první půl hodinu prvního tréninku." Carpentierovi se zde ale v roce 2003 dařilo, když se v závodě držel na čtvrtém místě, než při příliš optimistickém pokusu o předjetí Paula Tracyho na studených pneumatikách skončil ve svodidlech.
 
Ani Darren Manning závod nedokončil, protože ho v 75. kole vyřadila závada na převodovce v okamžiku, kdy držel šestou příčku. "Všechny městské okruhy jsou v principu úzké a technické, ale zdejší výhodou je letištní úsek, která jezdci skýtá skutečně dobrou příležitost k předjetí. Je to kombinace pomalé první zatáčky ústící do druhé široké, otevřené a rychlejší a to vše na konci dlouhé široké rovinky."
 
Právě tento úsek se však v roce 2003 stal terčem kritiky ze strany některých jezdců, jak připomíná Sebastien Bourdais: "Do druhé zatáčky, právě do míst, kudy můžete při předjíždění projíždět, ústí výjezd z boxové uličky. V roce 2003 zde sice nedošlo k žádné havárii, ale je to kontroverzní úsek. Nakonec jsme však byli s okruhem v Petersburgu nadšeni. Konec konců je velmi vzácné najít okruh, se kterým jsou všichni jezdci zcela spokojeni."
 
Bourdais při své premiéře v CART v roce 2003 získal pole position, ale díky chybě ve strategii a vinou zničené pneumatiky při kontaktu se svodidly skončil až jedenáctý.