Vergnemu stačil jeden brilantní úder
E-Prix v San-je
Vergnemu to konečně vyšlo. V šestém díle tohoto ročníku formule E v letovisku San-ja na čínském ostrově Chaj-nan přerušil šňůru smolných výsledků a vyhrál. V průběhu závodu se sice objevila informace, že je vyšetřován za porušení pravidel o jízdě za safety carem, nakonec ale vyvázl jen s napomenutím.
Obhájci titulu se povedla už kvalifikace, v níž si vyjel druhé místo. Pole position získal, poprvé během svého působení v seriálu, Rowland.
První polovina klání probíhala, alespoň pokud jde o špici, v relativním poklidu. Prvních pět vozů v pořadí Rowland, Vergne, Da Costa, Abt a Sims se drželo pohromadě, ale k útoku se na trati, jež k tomu neskýtala mnoho příležitostí, neodhodlal nikdo.
Oliver Rowland absolvoval zatím svůj nejpovedenější závod ve formuli E
Rušno však bylo v zadní části pole, v níž se ocitl i lídr průběžné klasifikace Bird, začínající až ze šestnáctého stání na roštu. Krátce po startu se opřel do Vandoorneova monopostu a musel, stejně jako jeho protivník, odstoupit.
Takřka přesně v poločase závodu zatroubil k náporu Vergne. V pomalé vlásence efektně vybrzdil Rowlanda a ujal se vedení, které už do konce nepustil z rukou.
Tímto manévrem se jakoby uvolnila dosud zadržovaná energie. Zatímco Vergne si vytvořil menší náskok, za ním se rozpoutala řada tvrdých soubojů kolo na kolo. Da Costa si během nich pochroumal nos svého auta.
Přítrž jim učinila až kolize Simse s Lottererem, který se mezitím dotáhl do čelní skupiny. Pilot BMW po ní zůstal trčet na dráze a zapříčinil tak nejprve vyslání neutralizačního vozu a posléze zastavení jízdy.
Da Costovi stačilo třetí místo k posunu do čela průběžné klasifikace
Po zhruba patnáctiminutové přestávce následoval závěrečný desetiminutový sprint. Přerušení bohužel zhatilo očekávaný zajímavý vývoj v souvislosti s aplikací bonusového attack modu, který nyní prakticky všichni aktivovali naráz. Pouze Lotterer se prodral před Abta na čtvrtou příčku, dostal se tím ale do hledáčku sportovních komisařů. Vyšetřován je i šestý Buemi.
Do cíle se po srážce Di Grassiho a Frijnse dojíždělo promenádním tempem v režimu virtuálního safety caru.
Průběžné pořadí po šesti závodech: 1. Da Costa 62, 2. D´Ambrosio 61, 3. Vergne 54, 4. Bird 54, 5. Mortara 53, 6. Di Grassi 52, 7. Abt 44, 8. Frijns 43, 9. Lotterer 41, 10. Evans 36, 11. Wehrlein 36, 12. Rowland 27, 13. Buemi 19, 14. Sims 18, 15. Massa 14, 16. Turvey 6, 17. Paffett 4, 18. Vandoorne 3, 19. López 2, 20. Piquet 1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | 1:02:50,185 | 36 | 26 | |
2. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +1,762 | 36 | 21 | |
3. | Antonio Felix da Costa | BMWi Andretti Motorsport | +3,268 | 36 | 15 | |
4. | Andre Lotterer | DS Techeetah Formula E Team | +4,631 | 36 | 12 | |
5. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | +5,972 | 36 | 10 | |
6. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | +17,340 | 36 | 8 | |
7. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +18,367 | 36 | 6 | |
8. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +19,405 | 36 | 4 | |
9. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | +20,646 | 36 | 2 | |
10. | Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | +22,208 | 36 | 1 | |
11. | Felipe Massa | Venturi Formula E Team | +27,739 | 36 | 0 | |
12. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | +31,453 | 36 | 0 | |
13. | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | +32,654 | 36 | 0 | |
14. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | - 1 kolo | 35 | 0 | |
15. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | - 2 kola | 34 | 0 | |
Nélson Piquet jr. | Panasonic Jaguar Racing | DNF | 21 | 0 | ||
Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | DNF | 20 | 0 | ||
Gary Paffett | HWA Racelab | DNF | 13 | 0 | ||
José María López | Geox Dragon | DNF | 10 | 0 | ||
Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | DNF | 1 | 0 | ||
Sam Bird | Envision Virgin Racing | DNF | 0 | 0 | ||
Felipe Nasr | Geox Dragon | DNF | 0 | 0 |