Pirelli ukázalo tři barvy pneumatik pro příští sezonu
Hyperměkké, ultraměkké, superměkké i supertvrdé končí
Mluvilo se o tom už nějaký čas a dnes je to definitivní. Pirelli končí s duhou zahrnující růžové hyperměkké pneumatiky, fialové ultraměkké, červené superměkké, žluté měkké, bílé středně tvrdé, modré tvrdé a oranžové supertvrdé pneumatiky. Komentátoři, moderátoři a redaktoři tedy po skončení této sezony již nikdy nebudou muset fanoušky informovat, že "měkké pneumatiky jsou tento víkend nejtvrdší v nabídce Pirelli", nebo že jezdec si vzal superměkké pneumatiky, které jsou v tomto závodě vlastně středně tvrdé.
Namísto toho budou od příštího roku každý závodní víkend a na každé trati pouze měkké, středně tvrdé a tvrdé pneumatiky. Směsí bude nadále více, pět nebo šest, s různými stupni tvrdosti, protože do uliček Monte Carla jsou vhodné zcela jiné pneumatiky než na rychlé okruhy typu Silverstone. Vybrané tři ale budou na boku vždy označeny bílou, žlutou a červenou barvou a pro velkou většinu světa budou prostě tvrdé, středně tvrdé a měkké. Pro další víkend na jiném okruhu mohou být vybrány jiné směsi, ale ty budou opět označeny za měkké, středně tvrdé a tvrdé.
Pro diváky to takto bude mnohem srozumitelnější a pro média podstatně jednodušší. Pokud se ale počítáte mezi nadšené fanoušky, kteří chtějí mít co nejvíce informací, určitě se k nim dostanete. Přesné informace o tom, jaké směsi se budou v nejbližším závodě ukrývat pod jednotlivými barvami, bude dostupná nejen týmům, ale i široké veřejnosti. Už to však nebude hyperměkká směs, ultraměkká směs, ale prostě směs 1, směs 2, případně A, směs B.
"Plán je takový, že každá směs dostane číslo," vysvětluje Mario Isola, závodní ředitel Pirelli. "V těchto dnech o tom diskutuji s inženýry a oni preferují písmena, ale určitě budeme mít jasný systém pro identifikaci jednotlivých směsí. Takže pokud homologujeme pět směsí, tak budou označeny jedna, dvě, tři, čtyři a pět, a budeme vás předem informovat. Budete vědět, že v nejbližším závodě bude tvrdou směsí kupříkladu číslo dvě, středně tvrdou tři a měkkou čtyři. Takže vy budete moci porovnávat, ale divák uvidí pouze (vždycky tytéž) tři barvy."
Neměla by být čísla viditelná i na pneumatikách?
"Všechny o tom budeme informovat předem, jelikož týmy si (nadále) budou muset vybrat v předstihu, ale na boční stěny pneumatik je (čísla) nedáme. Budete o tom vědět v předstihu, která je tvrdá, která prostřední a která měkká, není třeba dávat na pneumatiku čísla nebo písmena," je přesvědčen Isola.