Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Znovu Alonso a Trulli, Ferrari bez bodu!

Znovu Alonso a Trulli, Ferrari bez bodu!

Grand Prix Bahrajnu - závod

Teplota tratě: 52 °C, teplota vzduchu: 42 °C

Fantastickou Grand Prix Bahrajnu, druhou v historii, vyhrál stějně jako před čtrnácti dny Španěl Fernando Alonso s monopostem Renault taktéž následován italským jezdcem Jarnem Trullim na toyotě (která si tak dojela pro druhé umístění na stupních vítězů za sebou). První letošní stupně vítězů získal McLaren zásluhou Fina Kimiho Räikkönena, jeho týmový kolega Pedro de la Rosa se při svém zastupování Montoyi skvěle zapsal a dojel pátý. Trulliho týmový kolega Ralf Schumacher dojel na čtvrtém místě, Mark Webber na williamsu šestý.

Propadákem se ukázala Grand Prix Bahrajnu být pro tým Ferrari, Michael Schumacher závod nedokončil a Rubens Barrichello se špatně fungujícím vozem dojel mimo body.

Podobně jako samotná velká cena byl zajímavý i start do závodu. Michael Schumacher se musel potýkat s problémy již v první zatáčce, když po vnější straně na něj dotíral Jarno Trulli s toyotou. Italovi se třetí zatáčka ukázala jako nevýhodná a Schumacher svou druhou pozici uhájil, jen aby po jedenácti kolech ze závodu odstoupil. Schumacher se držel prvního Alonsa zuby nehty, ale v jednom momentu ztratil kontrolu nad vozem a pro technické problémy musel odstoupit. Stalo se tak poprvé od Grand Prix Německa v roce 2001 (!).

"Nelituji ani trochu rozhodnutí přivézt F2005, nalétávaly na mě nějaké nečistoty z Alonsova auta a to mohlo přispět k selhání chladiče," prozradil Schumacher. "Máme nyní tři týdny přestávku, jsme přesvědčeni o tom, že se zlepšíme, nebojte se."

S mechanickými problémy se nepotýkal jen obhájce titulu (jehož obhajoba se zdá být těžší a těžší). Christian Klien, který si na startu vyjel skvělou sedmou příčku pro Red Bull, se nedokázal rozjet do zaváděcího kola, mechanici auto odtlačili do boxů, ale nebyli schopni jej nastartovat.

"Měli jsme nějaký problém s elektronikou," řekl Rakušan, jehož tým byl před Grand Prix v Bahrajnu druhý v průběžném pořadí. "Je to skutečně velké zklamání."

Ze závodu brzo odstoupil také indický závodník N. Karthikeyan, jehož jordan zradil jen chvíli před odstoupením Michaela Schumachera. Závod neměl dlouhého trvání ani pro Giancarla Fisichellu, který již podruhé za sebou závod nedokončil, tentokrát však byly na vině technické problémy. Podobně tomu bylo i v případě Nicka Heidfelda, ten se nejdříve propadal pořadím dolů, aby pak po šestadvaceti kolech odstoupil s kouřícím motorem. Jeho týmový kolega Mark Webber se také díky tomu vyšplhal až na třetí místo, aby pak dvaadvace kol před koncem závodu do nejpomalejší zatáčky okruhu najel tak, jakoby do ní ani nechtěl brzdit. Ve spektakulárním smyku opustil trať a předjel jej jak Räikkönen tak Ralf Schumacher.

Rubens Barrichello se rychle probíjel pořadím nahoru, byť několikrát probrzdil na přední nápravě, a musel odolávat drtivému náporu Pedra de la Rosy. Svůj tlak však neustál a při jednom z útoků opustil trať, podobně jako chvíli před tím Kimi Räikkönen, který měl plné ruce práce, když svůj mclaren dostal na obrubník.

To už v závodě nepokračoval Takuma Sato s monopostem BAR, již nějakou dobu černý kouř od předních kol indikoval nejspíše problémy s brzdami a po několika hodinách musel japonský pilot závod vzdát.

Osmnáct kol před koncem byla situace na prvních dvou místech stejná jako v Malajsii. Fernando Alonso právě v této chvíli zajel své nejrychlejší kolo, Jarno Trulli jej s odstupem téměř čtvrtminuty následoval. Třetí kroužil Kimi Räikkönen, za ním Ralf Schumacher, Mark Webber, Rubens Barrichello, který začal mít problémy s autem, Pedro de la Rosa, který začal Brazilece zase rychle dotahovat, osmý Button, za ním Felipe Massa a desítku uzavíral Jacques Villeneuve před tím, než byly zahájeny druhé zastávky v boxech.

Ty zahájil lídr závodu Fernando Alonso, chvíli na to se de la Rosovi podařilo zdolat Rubense Barrichello a Ralf Schumacher zajel ke své druhé zastávce v boxech. O kolo později jej ze druhého místa následoval týmový kolega Jarno Trulli a Jenson Button se dotáhl na Barrichella, který se očividně začal potýkat opět s problémy na F2005. Felipe Massa po Ralfově chybě Němce předjel, Massu však čekala zastávka v boxech.

Ani v Bahrajnu vozy týmu BAR nespatřily cíl, Jenson Button na konci boxové uličky odstoupil poté, co se více jak minutu mechanici prali s jeho monopostem. Závěr závodu okořenil napínavý souboj Pedra de la Rosy a Marka Webbera o páté místo. V té době se před Barrichella na sedmém místě dostal Felipe Massa, šanci měl i jeho týmový kolega Jacques Villeneuve, ale ten skončil v hodinách, a tak svou šanci za pačesy uchopil David Coulthard s vozem týmu red Bull a Barrichello zůstal bez bodu, stejně jako celé Ferrari. Nervy drásající souboj de la Rosy a Webbera dvě kola před koncem ve svůj prospěch rozhodl španělský náhrandík za Montoyu a dal tak nějak tušit, že co se jezdecké hlavy týče, je na tom de la Rosa lépe než Montoya. Španělovi patří nejrychlejší kolo dnešního závodu.

Další závod se jede za tři týdny v San Marinu.

Výsledky závodu

p.
Jezdec Tým    Čas/Kolo
1.
 F.Alonso  Renault
M
1h19.18.531
2.
 J.Trulli  Toyota
M
+ 13.409
3.
 K.Räikkönen  McLaren
M
+ 32.063
4.
 R.Schumacher  Toyota
M
+ 53.272
5.
 P.de la Rosa  McLaren
M
+ 1:04.988
6.
 M.Webber  Williams
M
+ 1:14.701
7.
 F.Massa  Sauber
M
+ 1 kolo
8.
 D.Coulthard  Red Bull
M
+ 1 kolo
9.
 R.Barrichello  Ferrari
B
+ 1 kolo
10.
 T.Monteiro  Jordan
B
+ 2 kola
11.
 J.Villeneuve  Sauber
M
+ 3 kola
12.
 P.Friesacher  Minardi
B
+ 3 kola
13.
 C.Albers  Minardi
B
+ 4 kola
NC
 J.Button  BAR
M
49. kolo
NC
 T.Sato  BAR
M
28. kolo
NC
 N.Heidfeld  Williams
M
26. kolo
NC
 M.Schumacher  Ferrari
B
12. kolo
NC
 G.Fisichella  Renault
M
5. kolo
NC
 N.Karthikeyan  Jordan
B
3. kolo
NC
 C.Klien  Red Bull
M
0. kolo

Prubežný stav hodnocení Mistrovství světa jezdců a konstruktérů naleznete v sekci VÝSLEDKY.