Evans i Jaguar poprvé na nejvyšším stupínku
E-Prix v Římě
Novozélanďan Evans se postaral o premiérové vítězství Jaguaru ve formuli E. Závod v Římě vyhrál po vzrušujícím souboji s držitelem pole position Lottererem. Velkým úspěchem pro začínající stáj HWA je třetí místo Vandoornea. Expilot F1 se na bronzové příčce usadil hned po startu, když přesprintoval Buemiho.
„Byl prostě rychlejší. Nedokázal jsem se mu postavit,“ konstatoval v cíli poražený Lotterer. Dlouhou dobu přitom dění na dráze kontroloval a z Evanse za svojí zádí si moc nedělal.
Rozhodnutí padlo dvacet minut před koncem, kdy pilot Jaguaru poprvé sáhl po Attack Modu, tedy dočasném zvýšení výkonu o 25 kW. Lotterer kupodivu neodpověděl okamžitě stejnou zbraní a posléze v nekompromisním souboji, kdy se auta třela o sebe i bariéru, podlehl. Když se pak dvakrát po sobě ani s výkonovou injekcí nedokázal vrátit na vedoucí pozici, měl jeho soupeř cestu k nečekanému prvenství volnou.
Lotterer přišel o vítězství taktickou chybou
Evans sice ještě zaváhal při opětné aktivaci Attack Modu a musel proceduru opakovat, Lotterera si ale k tělu nepustil. Zvládl i taktickou bitvu v samotném závěru, kdy na pokyn stáje zvolnil, aby nemusel absolvovat ještě jedno kolo.
Do historie se E-Prix v italské metropoli bohužel zapíše i jinou událostí. Když v prvním kole zapříčinil López hromadnou kolizi tří monopostů a zablokování průjezdu, nikdo netušil, že nucená přestávka se protáhne na neuvěřitelných padesát minut. Tak dlouho trvalo vyprošťování a oprava hrazení, ačkoliv pouze jediný automobil, Paffettův, byl natolik poškozen, že musel odstoupit. Nevýhody městských okruhů a neprofesionalita traťového personálu se zase jednou ukázaly v plné nahotě.
Pro HWA je Vandoorneovo třetí místo velkým povzbuzením
Chvíli se nezávodilo i poté, co nedobrovolně zastavil Massa a byl zaveden režim virtuálního safety caru. Doplatili na to příliš pospíchající Günther a nedovoleně předjíždějící Vergne, kteří byli penalizováni a vypadli z první desítky. Pro obhájce titulu to bylo o to bolestnější, že měl na svém kontě nejrychlejší kolo, ale nemohl za něj obdržet bonusový bod. Ten tak spadl do klína Buemimu.
Průběžné pořadí po sedmi závodech: 1. D´Ambrosio 65, 2 Da Costa 64, 3. Lotterer 62, 4. Evans 61, 5. Di Grassi 58, 6. Frijns 55, 7. Vergne 54, 8. Bird 54, 9. Mortara 52, 10. Abt 44, 11. Wehrlein 37, 12. Rowland 35, 13. Buemi 30, 14. Vandoorne 18, 15. Sims 18, 16. Massa 15, 17. Turvey 6, 18. Paffett 4, 19. López 2, 20. Piquet 1.
p. | jezdec | tým | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mitch Evans | Panasonic Jaguar Racing | 1:33:51,140 | 29 | 25 |
2. | Andre Lotterer | DS Techeetah Formula E Team | +0,979 | 29 | 21 |
3. | Stoffel Vandoorne | HWA Racelab | +6,399 | 29 | 15 |
4. | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | +9,181 | 29 | 12 |
5. | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | +9,778 | 29 | 11 |
6. | Oliver Rowland | Nissan e.dams | +11,262 | 29 | 8 |
7. | Lucas di Grassi | Audi Sport Abt Schaeffler | +24,340 | 29 | 6 |
8. | Jérôme d´Ambrosio | Mahindra Racing | +28,633 | 29 | 4 |
9. | Antonio Felix da Costa | BMWi Andretti Motorsport | +30,651 | 29 | 2 |
10. | Pascal Wehrlein | Mahindra Racing | +30,735 | 29 | 1 |
11. | Sam Bird | Envision Virgin Racing | +32,272 | 29 | 0 |
12. | Alex Lynn | Panasonic Jaguar Racing | +42,238 | 29 | 0 |
13. | Oliver Turvey | NIO Formula E Team | +48,616 | 29 | 0 |
14. | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah Formula E Team | +49,732 | 29 | 0 |
15. | Tom Dillmann | NIO Formula E Team | +2,253 | 29 | 0 |
16. | José María López | Geox Dragon | +1:10,373 | 29 | 0 |
17. | Alexander Sims | BMWi Andretti Motorsport | +1:11,373 | 29 | 0 |
18. | Daniel Abt | Audi Sport Abt Schaeffler | -1 kolo | 28 | 0 |
Maximilian Günther | Geox Dragon | DNF | 0 | ||
Felipe Massa | Venturi Formula E Team | DNF | 0 | ||
Edoardo Mortara | Venturi Formula E Team | DNF | 0 | ||
Gary Paffett | HWA Racelab | DNF | 0 |