Glosa Jiřího Nikodýma - GP Bahrajnu
Průběh závodu očima komentátora TV Prima.
Při Velké ceně Bahrajnu potvrdil Fernando Alonso, že se v jeho osobě začíná ve formuli 1 rodit nový jezdecký fenomén. Stejně jako v Malajsii se dokázal vyrovnat s extrémními podmínkami a triumfoval v kvalifikaci i v závodě. Jeho suverenita začíná pomalu připomínat Michaela Schumchera z minulých sezón.
Právě německý sedminásobný světový šampión opět prožil velké zklamání. Ferrari pro své jezdce s předstihem připravilo nový monopost F2005, ale nakonec se závod změnil v ještě větší průšvih než při předchozích dvou velkých cenách v Melbourne a v Sepangu. Schumi se od začátku závodu snažil nahánět Alonsa, ale dopustil se chyby a krátce poté ho vyřadil technický problém. Trápení prožil jeho týmový kolega Rubens Barrichello. Když už se zdálo, že by mohl vyválčit alespoň bod, tak už mlel z posledního a dostal se před něho v úplném závěru Coulthard. Ferrari není zvyklé prohrávat a dá se očekávat, že během následujících tří týdnů bude hodně tvrdě pracovat, aby se něco podobného už nepřihodilo. F2005 se projevilo jako rychlý vůz, ale zatím mu chybí spolehlivost a stabilní fungování během celého závodu.
Poprvé se na pódium protlačil McLaren. Jeden z proklamovaných favoritů prožil závod alespoň trochu podle představ až v Sakhiru. Räikkönen dojel třetí a navíc se výborně prezentoval i Pedro de la Rosa, který nahradil pro tuto Grand Prix zraněného Montoyu. De la Rosa nejel závod více než dva roky, ale nebylo to na něm vůbec znát. Pral se o každý metr dráhy a nesčetněkrát útočil na jezdce před sebou. Zejména jeho souboj s Webberem byl ozdobou celého závodu. Právě Webber zase nedokázal výborně rozjetý závod dotáhnout k úspěšnému závěru. Neudržel si třetí místo, navíc udělal několik chyb a opět se nepřeklenul přes osudovou pátou příčku a skončil šestý.
Toyota se znovu představila v nejlepším světle. Podařilo se jí udržet spolehlivost a také oslnit rychlostí. Trulli si zopakoval stříbrnou pozici z Malajsie a navíc se zlepšil i Ralf Schumacher. Dokončil na čtvrtém místě. Toyotě se konečně začínají vracet investované peníze a je vidět na předních místech.
Do příštích týdnů slibuje Renault další vylepšení svého vozu a Trulli prohlásil, že Toyota ještě neukázala veškerý potenciál. Jak si s tím poradí Ferrari? Dokáže se tým z Maranella vrátit do absolutní elity? Mnohé nám naznačí už příští závod v Imole.
Z hlediska televizního komentátora jsem měl velkou radost, že se v závodě prakticky neustále dělo něco zajímavého. Viděli jsme spoustu předjížděcích kousků, několik jezdeckých chyb, vyjetí z dráhy apod. Po celý závod bylo co komentovat. Nic lepšího si nelze přát. Mylsím, že při závodě se nikdo nenudil, protože hluchých míst se během celé Grand Prix objevilo jen minimálně.
Často se dostáváme do problémů se zařazením reklamy. Podmínky, kdy můžeme odvysílat reklamní blok, jsou velice přísné a není lehké se do těchto mantinelů vejít. Včera jsme částečně "přikryli" některé jezdce při jejich prvním pit stopu. Ale věřte, že to rozhdoně neděláme schválně. Musíme se řídit smlouvou s držitelem práv a zákonem, který řeší zařazování reklamy do televizního vysílání. Jestli ale budou i další velké ceny tak dramatické a plné zajímavých okamžiků, tak se asi nikdy nevyhneme situaci, že nám během reklamy něco uteče. Držte nám proto, prosím, palce, aby těchto momentů bylo co nejméně.