Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Turecka

Glosa Heikkiho Kovalainena - GP Turecka

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Všechny vás zdravím,
 
šesté místo nemusí vypadat jako velké zlepšení oproti našim posledním dvěma výsledkům, ale výkony v Turecku byly opravdu mnohem lepší než ty, které byly k vidění v několika posledních týdnech. V přímém soupeření s BMW jsme dokázali jeden z těchto vozů porazit a během celého soutěžního víkendu jsem měl ze svého vozu velmi dobrý pocit.
 
Optimální nastavení vozu R27 týmu ING Renault F1 se odrazilo ve výsledných časech
 
Od velké ceny Německa čekáme na obrat k lepšímu a nyní jsme se konečně dočkali. R27 byl v posledních několika závodech při řízení mnohem stabilnější a v Istanbulu jsme zvládli celý víkend bez jakýchkoli chyb.
 
Po třítýdenní letní přestávce jsem přijel do Istanbulu s velkou chutí znovu závodit. Volno jsem využil k cestě na sever Finska, daleko od neustálého shonu a ruchu. Zde jsem mohl nerušeně trénovat a relaxovat se svojí přítelkyní a rodinou. Pro celý tým bylo jistě velmi důležité setkat se se svými blízkými a moci trávit více času doma. Byl to opravdu velmi náročný rok a při každém závodě všichni pracovali tvrdě bez přestávky. Vrátili jsme se osvěženi a připraveni na závěrečnou část sezóny a toto nadšení bylo patrné u každého z členů týmu.
 
Dobrý výsledek v nedělním závodě je podmíněn bezproblémovým průběhem celého soutěžního víkendu. Vše musí proběhnout maximálně hladce, jedině tak můžete využít každou příležitost k důkladnému prozkoumání jednotlivých variant a dosáhnout optimálního nastavení vozu. To se nám v Turecku dokonale podařilo a sami jste mohli vidět, jak se to odrazilo ve výsledných časech. Zásluhou opravdu dobrého času v závěru měřeného tréninku jsem se bez obtíží kvalifikoval do první desítky a během samotného závodu jsem mohl předvést velmi agresivní jízdu.
 
Pro ING Renault F1 tým bylo velmi důležité‚ jet celý závod na hranici možností
 
Po většinu sezóny pro nás představovalo dobré umístění tvrdý boj o jednotlivé pozice a sledování narůstajícího odstupu za námi – a také před námi. Ale tuto neděli jsme drželi krok s BMW a po několika prvních kolech jsem věděl, že s těmito vozy můžeme svést vyrovnaný boj. Bylo velmi důležité jet celý závod neustále na hranici možností a mít dobré zastávky v boxech. Všechno šlo dobře a výsledkem bylo šesté místo, pouhou jednu vteřinu za McLarenem Lewise Hamiltona.
 
Hamilton měl v závěru závodu potíže a já jej velmi rychle dojížděl – i když ne tak rychle, abych se mohl pokusit o předjetí. Nicméně bylo vzrušující za povzbuzování techniků naší stáje neustále útočit na přední pozice a myslím, že jsem v posledním kole zajel své dva nejlepší úseky, takže jsme skutečně bojovali do posledního zlomku vteřiny.
 
Heikki Kovalainen: Za povzbuzování techniků jsem zajel v posledním kole své nejlepší úseky
 
Je jasné, že zatím nejsme na stejné úrovni jako McLaren, ale výsledky ukazují, že jdeme správným směrem. Jsem přesvědčen o kvalitách našeho týmu, o kterých vypovídá i to, jakým způsobem jsme se zotavili z problémů, s nimiž jsme se potýkali v dřívějším průběhu sezóny. Poslední vývoj je důvodem k optimismu a v závěru této sezóny můžeme předvést silný finiš. Jsem odhodlán pracovat tvrději než kdykoli předtím, aby se tato naše předsevzetí naplnila.
 
Nashledanou v Monze!
 
Heikki