Newgarden vítězný na osychající trati
Chevrolet Detroit Grand Prix – 1. závod
Podruhé v sezoně se radoval z vítězství v závodě IndyCar Josef Newgarden. Poté, co ovládl úvodní závod na městské trati v St. Petersburgu se radoval z triumfu i na osychající dráze v Detroitu. Stejně jako před týdnem v Indianapolisu dojeli na druhém místě Rossi a na třetím Sató.
Před závodem se nad okruhem prohnala bouřka. Kvůli silnému dešti a hlavně bleskům, které IndyCar přiměly evakuovat tribuny, byl start závodu o více než hodinu posunut. Z původních 70 kol byl navíc změněn na závod na 75 minut, do kterého měly vozy odstartovat letmo v řadě po jednom.
Ještě předtím, než mohl začít, navíc dostal hodiny Veach a ze skvělého osmého místa na roštu byl start z chvostu pole. Problémy měl i Ericsson, který do boxů hlásil potíže s převodovkou. Na rozdíl od Herty, jehož stejný problém před týdnem vyřadil z Indy500, u Ericssona pomohl restart palubního počítače jeho monopostu.
Po startu se závodilo jen přibližně půl kola. I to ale Dixonovi stačilo, aby předjel Newgardena a posunul se na druhou příčku. Kolize se Satóem poslala O´Warda ze sedmého místa na 15. Power se ve 3. zatáčce dokázal dostat před Rahala. Leist dostal hodiny, Ferrucci předvedl skvělou duchapřítomnost, když se dokázal vyhnout srážce s ním, na trať ale znovu zamířil zpomalovací vůz.
A vydržel až do pátého kola, kdy Rossi vedl před Dixonem, Newgardenem a Rosenqvistem. Elitní pětku uzavíral Herta, následovali Hunter-Reay, Sató, Hinchcliffe a Power.
Newgarden ztratil další příčku, když jej předjel Rosenqvist. Naopak oba jeho stájoví šli dopředu. Power v 1. zatáčce předjel Hinchcliffea, ve třetí pak Hunter-Reaye a v dalším kole Hertu. V devátém kole se dostal před Satóa už na páté místo.
V první třetině závodu to na vítězství nevypadalo. Newgarden se propadl na 4. místo, za ním je už Power, který postoupil z 12. příčky na roštu.
Chyby se nevyhnuly Hunter-Reayovi, který se propadl na 15. místo a Rosenqvistovi, před něhož se díky probrždění dostal zpátky Newgarden.
Ve 12. kole jako první zariskoval Andretti. V boxech přezul na slicky a vydal se na stále teprve osychající trať. První kolo bylo o 20 vteřin pomalejší, než zajížděli lídři závodu. Ti se k němu rychle blížili a hrozilo, že jej přejedou o kolo. Trať ale osychala a další piloti přezouvali na suché pneumatiky.
Ve chvíli, kdy tak činil Newgarden, dostal na trati Jones smyk a v 7. zatáčce najel do bariéry z pneumatik. Následoval výjezd zpomalovacího vozu. Pro Andrettiho to mělo znamenat jednoduchý posun na čelo závodu.
Jenže piloti zamířili do boxů ještě předtím, než se opravdu celé pole sjelo za pace car. Tam měl obrovské problémy Power. Jeho zastávka byla velmi rychlá a na výjezdu bojoval s Rossim a DIxonem bok po boku, mechanik, který měnil pravé přední kolo, ale věděl, že je problém, že je kolo špatně utažené. To také ještě na výjezdu z pit lane upadlo a odvalilo se pryč. Power odjel celý okruh na třech kolech. Navíc ještě dostal trest ve formě průjezdu boxy.
Powerova tříkolka se belhá do boxů.
Newgarden se dostal do čela závodu. Následovali Rossi, Dixon, Rosenqvist, Hunter-Reay, který také stavěl ještě před žlutou fází, Sató, Pagenaud, Hinchcliffe a Rahal. Jen 20. místo zbylo na Andrettiho.
Po restartu jsme viděli něco, co moc často v závodech IndyCar nevídáme. Dixon udělal chybu a narazil do bariéry z pneumatik. Byl to tvrdý náraz, který poškodil zavěšení, takže Novozélanďan v závodě skončil.
Restart přišel ve 28. kole 22 minut před vypršením časového limitu. Newgarden držel vedení před Rossim. Tým měl ale při pit stopu problém a nenatankoval úplně plnou nádrž. Tim Cindric, který je závodním inženýrem Newgardena, si tak lámal hlavu s tím, jestli Američan vydrží s palivem do konce závodu. Sató se dostal před Hunter-Reaye na čtvrté místo a o kolo později i před Rosenqvista na bronzovou příčku. Jednu příčku na úkor Rahala získal také Pagenaud.
Závod si nenechal ujít ani legendární Emerson Fittipaldi
Problémy s palivem pro Newgardena vyřešil záhy Leist, když v 7. zatáčce narazil do zdi a podruhé způsobil vyvěšení žlutých vlajek. Restart přišel ve 33. kole a Rossi se dostal Newgardenovi velmi blízko. Ten ho ale za sebou udržel. Pokus o předjetí předvedl i Sató, záhy se ale musel bránit Rosenqvistovi.
Vedoucí dvojice odjížděla. Rossi se ale Newgardena držel jako klíště. Cindric hlásil svému jezdci každou chvíli, kdy Rossi zmáčkl push-to-pass, aby svému motoru dodal extra výkon. Stejné informace dostával od Roba Edwardse i Rossi. Ten nakonec v poslední desetiminutovce recept na Newgardena nenašel a podruhé během týdne se musel spokojit se druhou příčkou za pilotem týmu Penske a před Takumou Satóem.
Stejně už byl mokrý...
Sató se v závěru závodu ještě zapotil, ale ani Rosenqvist jej nedokázal předjet. Snahu pilotům komplikoval fakt, že mimo ideální stopu byla trať ještě mokrá a na mokrý asfalt nebo beton se nikomu moc nechtělo. Hunter-Reay uzavřel první pětku.
Díky vítězství si Newgarden vzal zpět první místo v průběžném pořadí šampionátu. V tom ještě před startem závodu vyrovnal Pagenauda. Ten po Indy500 vedl o bod, Newgarden ale díky tomu, že ve své kvalifikační skupině zajel nejlepší čas, Francouze srovnal. Pagenaud měl na kontě ale dvě vítězství, zatímco Newgarden pouze jedno. Francouz dojel závod na šestém místě před vítězem obou předloňských závodů Rahalem a Veachem, který se tak po hodinách před startem závodu vrátil tam, kde měl původně začínat.
Na odvetu ti, kterým se v sobotu příliš nedařilo, ale nemusí čekat dlouho. Už v neděli je čeká další kvalifikace a večer další závod.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:15:30,5932 | 43 | 50+1+2+1 |
2. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | + 0,8237 | 43 | 40+1+1 |
3. | Takuma Sató | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 11,4760 | 43 | 35 |
4. | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | Honda | + 11,8833 | 43 | 32 |
5. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | + 12,2263 | 43 | 30 |
6. | Simon Pagenaud | Team Penske | Chevrolet | + 12,5127 | 43 | 28 |
7. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | + 13,1515 | 43 | 26 |
8. | Zach Veach | Andretti Autosport | Honda | + 14,0022 | 43 | 24 |
9. | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | + 15,2409 | 43 | 22 |
10. | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 16,1462 | 43 | 20 |
11. | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | Honda | + 16,9309 | 43 | 19 |
12. | Colton Herta | Harding Steinbrenner | Honda | + 17,2807 | 43 | 18 |
13. | Marcus Ericsson | Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | + 17,9085 | 43 | 17 |
14. | Patricio O´Ward | Carlin | Chevrolet | + 24,0822 | 43 | 16 |
15. | Tony Kanaan | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | + 25,6122 | 43 | 15 |
16. | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport | Honda | + 26,0652 | 43 | 14 |
17. | Max Chilton | Carlin | Chevrolet | + 26,4759 | 43 | 13 |
18. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 33,0561 | 43 | 12 |
19. | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | Honda | + 43,1639 | 43 | 11 |
20. | Ed Jones | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | + 1 kolo | 42 | 10 |
21. | Matheus Leist | A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | Havárie | 30 | 9 |
22. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | Havárie | 23 | 8 |