Newgarden má páté vítězství v Iowě
HyVee HomeFront 250 - Závod
Josef Newgarden navázal na svá vítězství v předchozích závodech na oválech a přidal další na nejkratší trati v letošním kalendáři IndyCar Series – Iowa Speedway. Newgarden vyhrál všechny tři letošní závody na oválech a pět z šesti, které IndyCar za posledních 12 měsíců na oválech odjela. O to šesté vítězství jej před rokem v Iowě připravila jen závada. Druhý v cíli skončil jeho stájový kolega Scott McLaughlin. Vítěz kvalifikace Will Power byl pátý, lídr šampionátu Álex Palou osmý.
Power si na startu závodu pohlídal vedení. Následoval jej McLaughlin. Newgarden se v prvním stintu ještě potýkal s tím, že vůz nebyl ideálně nastavený, to se podařilo vyladit až během první zastávky v boxech, kdy tým upravil přítlak. Pozdější vítěz se tak v 5. kole musel bránit útokům Scotta Dixona. Toho ale naopak o 10 kol později překonal O´Ward. Power na čele se v tu chvíli dostal už za chvost pole a začal postupně jezdce předjíždět o celé kolo.
Dixon dál ztrácel pozice a ve 40. kole už byl na konci první desítky. Ještě hůř na tom byl Herta, který se taktéž trápil na sjetých pneumatikách a už ve 41. kole musel do boxů. Což je pro představu zhruba v polovině toho, jak by stint mohl být dlouhý, Newgarden před rokem vydržel 80 kol. Limitujícím prvkem v Iowě není palivo, ale rychle odcházející pneumatiky. Přesto se počítalo s tím, že jezdci vydrží na trati do 60. kola.
Pro Hertu se v boxech navíc rozplynuly naděje na dobrý výsledek. Týmu nešla upevnit matice levého předního kola a Američan ztratil v boxech čtyři kola.
O´Ward stavěl z čela v 58. kole jako první. Power, McLaughlin, Newgarden a také Dixon jej následovali v 61. kole. Vedení tak na jedno kolo převzal Palou, což mu zajistilo jeden bonusový bod do pořadí šampionátu.
Po zastávkách v boxech bylo pořadí Power, McLaughlin, Newgarden, O´Ward, Ericsson, Sató, VeeKay, Grosjean, Palou a Rahal. Kolem 90. kola začal McLaughlin útočit na Powera, ten ale svoji pozici ještě udržel. Zezadu se ale blížil Newgarden, který těžil z toho, že se během zastávky v boxech podařilo vůz vyladit.
Do toho všeho se ještě míchal Dixon, který chtěl Penskeho piloty předjet a vrátit se do stejného kola jako lídr závodu. V 95. kole se Newgarden dostal před McLaughlina. Ve 121. kole se mu podařilo překonat i Powera a ujmout se vedení. Následovaly hned zastávky v boxech, které ale na pořadí na čele nic nezměnily.
Power už dál nenašel recept, jak bojovat s Newgardenem o vítězství a byl to nakonec McLaughlin, který pro dvojnásobného šampiona byl největším vyzyvatelem. Power nakonec byl rád, že závod vůbec dojel, protože ve 145. kole se dostal příliš na vnějšek dráhy a ve 4. zatáčce se otřel o zeď. Mohl ale pokračovat, byť se propad až na 4. příčku. Mimochodem, ve stejném kole jako lídr závodu bylo už jen šest jezdců.
Ti další zoufale potřebovali žlutou fázi a tu jim ve 154. kole zajistil Rahal. Ten se také vyvezl z ideální stopy, narazil do zdi a zlomil zavěšení pravého předního kola. Poškozený vůz naštěstí nikdo netrefil a Rahal ho mohl odstavit na vnitřku dráhy.
Celé pole postupně zamířilo do boxů. Díky tomu se někteří jezdci vrátili do stejného kola jako Newgarden. Pořadí po zastávkách v boxech bylo Newgarden, McLaughlin, O´Ward, Power, Ericsson, Kirkwood, Rossi, Palou, Dixon, Sató a Grosjean, který byl posledním ve stejném kole jako lídr.
Restart přišel ve 167. kole. Ericsson a Kirkwood se dostali před Powera, Australan si ale záhy vzal čtvrtou příčku zpátky. O´Ward útočil na McLaughlina, ale neúspěšně.
Ve 208. kole lídři závodu naposledy zamířili k mechanikům. Po zastávce se Ericsson protáhl před Powera a čtvrtou příčku už nepustil. Newgarden v závěru zvolnil, takže jeho náskok na McLaughlina se zmenšil na jednu vteřinu. Napomáhali tomu i jezdci o kolo zpět, na jejichž agresivní obranu si po závodě Newgarden stěžoval.
Lídr závodu se ale přesto polem propracovával výš a výš a dojel dokonce i Dixona. Toho předjel a před sebou měl Powera, ale protože zbývalo jen pár kol, zůstal Newgarden už za svým stájovým kolegou dojel v poklidu do cíle a připsal si třetí letošní vítězství. O to čtvrté bude moci zabojovat už za pár hodin.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Josef Newgarden | Team Penske | Chevrolet | 01:33:40,4758 | 250 | 50+3 |
2. | Scott McLaughlin | Team Penske | Chevrolet | + 3,3755 | 250 | 40 |
3. | Patricio O´Ward | Arrow McLaren | Chevrolet | + 9,6072 | 250 | 35 |
4. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Honda | + 14,6385 | 250 | 32 |
5. | Will Power | Team Penske | Chevrolet | + 22,4025 | 250 | 30+2 |
6. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 28 |
7. | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo | 249 | 26 |
8. | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 24+1 |
9. | Takuma Sató | Chip Ganassi Racing | Honda | - 1 kolo | 249 | 22+1 |
10. | Alexander Rossi | Arrow McLaren | Chevrolet | - 1 kolo | 249 | 20 |
11. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Honda | - 1 kolo | 249 | 19 |
12. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Honda | - 2 kola | 248 | 18 |
13. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren | Chevrolet | - 2 kola | 248 | 17 |
14. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | Honda | - 2 kola | 248 | 16 |
15. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 3 kola | 247 | 15 |
16. | Agustín Canapino | Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | - 3 kola | 247 | 14 |
17. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 3 kola | 247 | 13 |
18. | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 3 kola | 247 | 12 |
19. | Colton Herta | Andretti Autosport | Honda | - 4 kola | 246 | 11 |
20. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan | Honda | - 4 kola | 246 | 10 |
21. | Conor Daly | Meyer Shank Racing | Honda | - 5 kola | 245 | 9 |
22. | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | Honda | - 5 kola | 245 | 8 |
23. | Ryan Hunter-Reay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 6 kol | 244 | 7 |
24. | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | - 7 kol | 243 | 6 |
25. | Sting Ray Robb | Dale Coyne Racing | Honda | - 8 kol | 242 | 5 |
26. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 9 kol | 241 | 5 |
27. | Benjamin Pedersen | A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | - 15 kol | 235 | 5 |
28. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | Havárie | 149 | 5 |
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment