Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Newgarden má páté vítězství v Iowě

Newgarden má páté vítězství v Iowě

HyVee HomeFront 250 - Závod

Josef Newgarden navázal na svá vítězství v předchozích závodech na oválech a přidal další na nejkratší trati v letošním kalendáři IndyCar Series – Iowa Speedway. Newgarden vyhrál všechny tři letošní závody na oválech a pět z šesti, které IndyCar za posledních 12 měsíců na oválech odjela. O to šesté vítězství jej před rokem v Iowě připravila jen závada. Druhý v cíli skončil jeho stájový kolega Scott McLaughlin. Vítěz kvalifikace Will Power byl pátý, lídr šampionátu Álex Palou osmý.

Power si na startu závodu pohlídal vedení. Následoval jej McLaughlin. Newgarden se v prvním stintu ještě potýkal s tím, že vůz nebyl ideálně nastavený, to se podařilo vyladit až během první zastávky v boxech, kdy tým upravil přítlak. Pozdější vítěz se tak v 5. kole musel bránit útokům Scotta Dixona. Toho ale naopak o 10 kol později překonal O´Ward. Power na čele se v tu chvíli dostal už za chvost pole a začal postupně jezdce předjíždět o celé kolo.

Dixon dál ztrácel pozice a ve 40. kole už byl na konci první desítky. Ještě hůř na tom byl Herta, který se taktéž trápil na sjetých pneumatikách a už ve 41. kole musel do boxů. Což je pro představu zhruba v polovině toho, jak by stint mohl být dlouhý, Newgarden před rokem vydržel 80 kol. Limitujícím prvkem v Iowě není palivo, ale rychle odcházející pneumatiky. Přesto se počítalo s tím, že jezdci vydrží na trati do 60. kola.

Pro Hertu se v boxech navíc rozplynuly naděje na dobrý výsledek. Týmu nešla upevnit matice levého předního kola a Američan ztratil v boxech čtyři kola.

O´Ward stavěl z čela v 58. kole jako první. Power, McLaughlin, Newgarden a také Dixon jej následovali v 61. kole. Vedení tak na jedno kolo převzal Palou, což mu zajistilo jeden bonusový bod do pořadí šampionátu.

Po zastávkách v boxech bylo pořadí Power, McLaughlin, Newgarden, O´Ward, Ericsson, Sató, VeeKay, Grosjean, Palou a Rahal.  Kolem 90. kola začal McLaughlin útočit na Powera, ten ale svoji pozici ještě udržel. Zezadu se ale blížil Newgarden, který těžil z toho, že se během zastávky v boxech podařilo vůz vyladit.

Do toho všeho se ještě míchal Dixon, který chtěl Penskeho piloty předjet a vrátit se do stejného kola jako lídr závodu. V 95. kole se Newgarden dostal před McLaughlina. Ve 121. kole se mu podařilo překonat i Powera a ujmout se vedení. Následovaly hned zastávky v boxech, které ale na pořadí na čele nic nezměnily.

Power už dál nenašel recept, jak bojovat s Newgardenem o vítězství a byl to nakonec McLaughlin, který pro dvojnásobného šampiona byl největším vyzyvatelem. Power nakonec byl rád, že závod vůbec dojel, protože ve 145. kole se dostal příliš na vnějšek dráhy a ve 4. zatáčce se otřel o zeď. Mohl ale pokračovat, byť se propad až na 4. příčku. Mimochodem, ve stejném kole jako lídr závodu bylo už jen šest jezdců.

Ti další zoufale potřebovali žlutou fázi a tu jim ve 154. kole zajistil Rahal. Ten se také vyvezl z ideální stopy, narazil do zdi a zlomil zavěšení pravého předního kola. Poškozený vůz naštěstí nikdo netrefil a Rahal ho mohl odstavit na vnitřku dráhy.

Celé pole postupně zamířilo do boxů. Díky tomu se někteří jezdci vrátili do stejného kola jako Newgarden. Pořadí po zastávkách v boxech bylo Newgarden, McLaughlin, O´Ward, Power, Ericsson, Kirkwood, Rossi, Palou, Dixon, Sató a Grosjean, který byl posledním ve stejném kole jako lídr.

Restart přišel ve 167. kole. Ericsson a Kirkwood se dostali před Powera, Australan si ale záhy vzal čtvrtou příčku zpátky. O´Ward útočil na McLaughlina, ale neúspěšně.

Ve 208. kole lídři závodu naposledy zamířili k mechanikům. Po zastávce se Ericsson protáhl před Powera a čtvrtou příčku už nepustil. Newgarden v závěru zvolnil, takže jeho náskok na McLaughlina se zmenšil na jednu vteřinu. Napomáhali tomu i jezdci o kolo zpět, na jejichž agresivní obranu si po závodě Newgarden stěžoval.

Lídr závodu se ale přesto polem propracovával výš a výš a dojel dokonce i Dixona. Toho předjel a před sebou měl Powera, ale protože zbývalo jen pár kol, zůstal Newgarden už za svým stájovým kolegou dojel v poklidu do cíle a připsal si třetí letošní vítězství. O to čtvrté bude moci zabojovat už za pár hodin.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 01:33:40,4758 250 50+3
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 3,3755 250 40
3. Patricio O´Ward Arrow McLaren Chevrolet + 9,6072 250 35
4. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda + 14,6385 250 32
5. Will Power Team Penske Chevrolet + 22,4025 250 30+2
6. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 28
7. Kyle Kirkwood Andretti Autosport Honda - 1 kolo 249 26
8. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 24+1
9. Takuma Sató Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 249 22+1
10. Alexander Rossi Arrow McLaren Chevrolet - 1 kolo 249 20
11. Romain Grosjean Andretti Autosport Honda - 1 kolo 249 19
12. David Malukas Dale Coyne Racing Honda - 2 kola 248 18
13. Felix Rosenqvist Arrow McLaren Chevrolet - 2 kola 248 17
14. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda - 2 kola 248 16
15. Callum Ilott Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 3 kola 247 15
16. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing Chevrolet - 3 kola 247 14
17. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet - 3 kola 247 13
18. Jack Harvey Rahal Letterman Lanigan Honda - 3 kola 247 12
19. Colton Herta Andretti Autosport Honda - 4 kola 246 11
20. Christian Lundgaard Rahal Letterman Lanigan Honda - 4 kola 246 10
21. Conor Daly Meyer Shank Racing Honda - 5 kola 245 9
22. Devlin DeFrancesco Andretti Steinbrenner Autosport Honda - 5 kola 245 8
23. Ryan Hunter-Reay Ed Carpenter Racing Chevrolet - 6 kol 244 7
24. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet - 7 kol 243 6
25. Sting Ray Robb Dale Coyne Racing Honda - 8 kol 242 5
26. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises Chevrolet - 9 kol 241 5
27. Benjamin Pedersen A.J. Foyt Enterprises Chevrolet - 15 kol 235 5
28. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda Havárie 149 5

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Penske Entertainment