Verstappena prý připravilo turbo o první řadu
Honda má tři auta v první desítce
Honda si mne ruce. Tři auta ze čtyř, používajících její motory, se dostala do závěrečné části kvalifikace.
„Díky Maxovi a Pierrovi můžeme pomýšlet na boj o stupně vítězů,“ liboval si šéf projektu Hondy ve F1 Tojoharu Tanabe. „Toro Rosso se vrátilo do desítky poprvé od Velké ceny Monaka. Alex má dobrou šanci bodovat.“
A to Japonec v té chvíli netušil, že to mohlo dopadnout ještě lépe. Max Verstappen totiž nebyl se čtvrtou příčkou vůbec spokojen. „Už v trénincích jsem měl potíže s pozdní odezvou turba. Troufnu si říci, že mě stála první řadu. Kvůli ní jsem byl pomalejší zhruba o jednu, dvě desetiny. Přitom jsem na pole position ztratil osmnáct setin. Na druhou stranu je třeba pochválit vyvážení auta. Oproti včerejšku jsme v tom udělali obrovský pokrok,“ zhodnotil Nizozemec svoje účinkování v kvalifikaci.
Daniil Kvjat překvapivě ztroskotal už v úvodní části kvalifikace
Jediným borcem, z něhož asi Honda neměla radost, byl Daniil Kvjat. Pilot Toro Rosso nečekaně balil už po úvodní eliminaci. „Nedostal jsem vůz ani pneumatiky do optimálního režimu,“ vysvětloval příčinu svého nezdaru. „Při tak minimálních rozestupech ve středu pole to byl rozhodující faktor. Chybělo mně jen pár desetinek.“