Hamiltona může letos ohrozit jedině Hamilton

Rekordy: Série bodovaných umístění
Lewis Hamilton a Max Verstappen spolu ve VC Maďarska svedli nádhernou bitvu o vítězství. Vystoupili spolu na pódium a zároveň prodloužili sérii bodovaných umístění. V této sezoně však stávající rekord už nepřekonají.
Střádat bodovaná umístění je dnes podstatně snazší než v dávných formulových dobách. V počátcích šampionátu bodovalo jen pět prvních v cíli. Od roku 1960 se počet bodujících zvýšil na šest, v roce 2003 na osm a v roce 2010 na současných deset. Každý druhý jezdec na startu tedy získá alespoň jeden bod.
Také závodní vozy jsou mnohem spolehlivější. Kvůli technickým závadám se dnes odstupuje minimálně. Stačí se podívat na letošní ročník. V Bahrajnu odstoupili kvůli technické závadě čtyři jezdci, v Austrálii a Číně tři, v Ázerbájdžánu, Kanadě, V. Británii a Německu dva, ve Francii a Maďarsku jeden, ve Španělsku, Monaku a Rakousku nikdo.
Ani kolizí nebo havárií po soubojích kolo na kolo zdaleka není tolik jako dřív. Tratě jsou bezpečnější, únikové zóny tolerují chyby častěji než dřív.
Není proto divu, že na prvních místech historického žebříčku jsou převážně výkony z posledního desetiletí. Rekordmanem je pětinásobný mistr světa Lewis Hamilton, který na cestě k titulům dosáhl opravdu ojedinělé série. Dokázal totiž bodovat ve 33 závodech v řadě od VC Japonska 2016 do VC Francie 2018. V následujícím závodě v Rakousku odstoupil kvůli technické závadě.
Kimi Räikkönen bodoval za volantem lotusu na přelomu let 2012 a 2013 ve 27 závodech
Překonal tehdy jiného výjimečně spolehlivého jezdce, jímž je Kimi Räikkönen. Ten ve službách Lotusu bodoval ve 27 závodech za sebou od VC Bahrajnu 2012 do VC Maďarska 2013. A třetí místo spadá rovněž do jedné obdivuhodné mistrovské série. Michael Schumacher bodoval od VC Maďarska 2001 do VC Malajsie 2003 ve 24 závodech.
Kdo dnes může tyto výkony ohrozit? Především sám rekordman Lewis Hamilton. Při vítězství na Hungaroringu si připsal body ve 24. závodě za sebou. Kdyby tedy dokázal bodovat v každém závodě do konce sezony, vyrovnal by svůj stávající rekord.
Další pěkná série patří Maxi Verstappenovi. V Maďarsku se zatím zastavila na čísle 21. Protože dravý Nizozemec v poslední době zapracoval i na rozvážnosti a spolehlivosti, může se na podzim posunout o hodně vzhůru.
Za pozornost stojí také výkon Carlose Reutemanna z počátku osmdesátých let minulého století. Bodovat patnáctkrát za sebou, to byl tehdy opravdu unikátní kousek!
p. | jezdec | týmy | od velké ceny | do velké ceny | počet |
---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Mercedes | Japonsko 2016 | Francie 2018 | 33 |
2. | ![]() |
Lotus | Bahrajn 2012 | Maďarsko 2013 | 27 |
3. | ![]() |
Ferrari | Maďarsko 2001 | Malajsie 2003 | 24 |
3. | ![]() |
Mercedes | V. Británie 2018 | Maďarsko 2019 | 24 |
5. | ![]() |
Ferrari | Evropa 2011 | Maďarsko 2012 | 23 |
6. | ![]() |
Mercedes | V. Británie 2018 | V. Británie 2019 | 22 |
7. | ![]() |
Red Bull, Ferrari | V. Británie 2014 | Maďarsko 2015 | 21 |
7. | ![]() |
Red Bull | Belgie 2018 | Maďarsko 2019 | 21 |
9. | ![]() |
Red Bull | Brazílie 2010 | Indie 2011 | 19 |
9. | ![]() |
Mercedes | Itálie 2014 | Itálie 2015 | 19 |
9. | ![]() |
Ferrari | Maďarsko 2018 | Rakousko 2019 | 19 |
12. | ![]() |
Ferrari | San Marino 2003 | Španělsko 2004 | 18 |
12. | ![]() |
Renault | Turecko 2005 | Německo 2006 | 18 |
12. | ![]() |
Ferrari | Japonsko 2016 | Itálie 2017 | 18 |
12. | ![]() |
Mercedes | Monako 2017 | Čína 2018 | 18 |
16. | ![]() |
Renault, McLaren | Čína 2006 | Belgie 2007 | 17 |
16. | ![]() |
Mercedes | Belgie 2013 | Rakousko 2014 | 17 |
16. | ![]() |
Red Bull | Španělsko 2016 | Abú Zabí 2016 | 17 |
19. | ![]() |
Mercedes | Monako 2016 | Abú Zabí 2016 | 16 |
20. | ![]() |
Williams | Belgie 1980 | Belgie 1981 | 15 |
20. | ![]() |
Ferrari | Abú Zabí 2013 | Belgie 2014 | 15 |
20. | ![]() |
Red Bull | Bahrajn 2014 | USA 2014 | 15 |
20. | ![]() |
Force India | Německo 2016 | Španělsko 2017 | 15 |