Pětistý závod DTM ovládl Rast
Lausitzring – 2. závod
Německý Lausitzring měl tu čest v neděli hostit jubilejní pětistý závod DTM. Ten se nestal reprezentativní oslavou atributů populárního šampionátu a nabídl místo toho další suverénní jízdu lídra průběžného pořadí Rasta.
Mistr sezony 2017 nedokončil v Lužici sobotní klání a nedobrovolně tak nechal body svým sokům. Druhý závodní den měl tedy co dohánět. Kvalifikace mu ještě nevyšla zcela dle představ (patřil mu až čtvrtý čas, zatímco jeho týmový kolega Green získal pole position), ale krátce po startu nabraly události pro Rasta ten správný směr.
Nejenže se mu povedl raketový start, po kterém se zařadil za záda vedoucího Greena, ale jeho nejbližší pronásledovatelé v šampionátu Müller s Wittmannem navíc nezareagovali vůbec dobře a propadli se - Wittmann na osmou a Müller ještě hůře na desátou pozici!
Ačkoliv je sám expertem na Lausitzring a na svoje první letošní vítězství stále ještě čeká, byl Green týmovým hráčem a pustil svého kolegu ve čtvrtém kole před sebe. Tím bylo o vítězi slavnostního závodu prakticky rozhodnuto, protože Rastovu dominantní jízdu nedokázaly ohrozit ani rychlost, ani strategie soupeřů.
"Měl jsem velmi dobrý start a to bylo klíčové. Auto dnes bylo konstantně rychlé a po zastávkách v boxech jsem měl před Nikem velký náskok. To už jsem musel zvládnout," popsal šťastný vítěz, jenž svůj dnešní triumf věnoval mechanikům, kteří až do rána opravovali jeho porouchaný vůz.
To jeho kolega Green měl pestřejší program. Po nevydařené výměně pneumatik se propadl o pět příček a až do samotného konce se snažil vrátit na stupně vítězů. Ty mu nakonec utekly o sedm desetin sekundy!
Navzdory katastrofálnímu startu se dokázal bodově výrazně prosadit a tím se udržet v boji o titul i sobotní vítěz Müller. Cílem projel na druhém místě a krátce na to nabídl vysvětlení svého kiksu ze startu závodu: „Měli jsme celý víkend malý problém se spojkou, ale myslel jsem, že si s ním dokážu poradit. To se mi nepovedlo.“
Opačným směrem než Müller putoval zázrak kvalifikace Aberdein. Po startu z první řady se svěřenec zákaznického týmu WRT musel spokojit až se závěrečnou sedmou příčkou. Vysněné stupně vítězů tak belgické nováčkovské sestavě stále unikají.
Aston Martin dokázal do cíle dopravit jediný vůz a BMW nemělo reálnou šanci dnes Audi ohrozit (Wittmann zuby nehty ubránil šestou příčku). Ingolstadtští zaparkovali všech svých osm strojů v bodované desítce a s předstihem si zajistili titul mezi výrobci.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p. | Jezdec | Značka | Tým | Čas | Odstup | Kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | René RAST | Audi | Rosberg | 56:59.382 | 34 | |
2. | Nico MÜLLER | Audi | Abt Sportsline | 57:04.569 | +5.187 | 34 |
3. | Mike ROCKENFELLER | Audi | Phoenix | 57:08.335 | +8.953 | 34 |
4. | Jamie GREEN | Audi | Rosberg | 57:09.000 | +9.618 | 34 |
5. | Robin FRIJNS | Audi | Abt Sportsline | 57:10.723 | +11.341 | 34 |
6. | Marco WITTMANN | BMW | RMG | 57:12.364 | +12.982 | 34 |
7. | Jonathan ABERDEIN | Audi | WRT | 57:13.134 | +13.752 | 34 |
8. | Loïc DUVAL | Audi | Phoenix | 57:13.453 | +14.071 | 34 |
9. | Pietro FITTIPALDI | Audi | WRT | 57:20.512 | +21.130 | 34 |
10. | Philipp ENG | BMW | RBM | 57:22.487 | +23.105 | 34 |
11. | Sheldon VAN DER LINDE | BMW | RBM | 57:22.950 | +23.568 | 34 |
12. | Daniel JUNCADELLA | Aston Martin | R-Motorsport | 57:23.459 | +24.077 | 34 |
13. | Joel ERIKSSON | BMW | RBM | 57:42.778 | +43.396 | 34 |
14. | Bruno SPENGLER | BMW | RBM | 57:53.993 | +54.611 | 34 |
15. | Timo GLOCK | BMW | RMG | 43:12.215 | -9 kol | 25 |
Paul di RESTA | Aston Martin | R-Motorsport | 20 | |||
Ferdinand von HABSBURG | Aston Martin | R-Motorsport | 8 | |||
Jake DENNIS | Aston Martin | R-Motorsport | 2 |
Průběžné pořadí šampionátu (14/18): 1. Rast 234, 2. Müller 214, 3. Wittmann 167, 4. Eng 140, 5. Rockenfeller 138, 6. Frijns 121, 7. Duval 101, 8. Spengler 79, 9. Green 69, 10. Eriksson 47…