Leclerc vytřel starým kozákům zrak
VC Belgie – 2. trénink
Ferrari potvrdilo, že ve Spa s jeho dlouhými rovinkami může být Mercedesu, přinejmenším v kvalifikaci, vyrovnaným soupeřem. Leclerc nadělil Vettelovi propastných šest desetin a Hamiltonovi bezmála sekundu!
Trochu se oteplilo, na příjemných 24 stupňů. Asfalt sluníčko rozehřálo na 40 stupňů.
Tentokrát jsme na referenční čas nečekali dlouho. Magnussen zajel na středních pneumatikách 1:48,56. Spolu s ním ovšem z boxů vyrazili jen Grosjean, Stroll, Gasly, Pérez, Leclerc a Kvjat, další opět otáleli.
Nakonec to byl Leclerc, který dal zapomenout na Magnussenův výkon. Na střední směsi dosáhl velmi slušných 1:45,37 a o téměř sedm desetin překonal Vettela, i když se nevyvaroval chyby v šikaně Bus Stop.
Uplynulo patnáct minut a do práce se pustili hoši z Mercedesu. Na Leclerka však ani jeden z nich nevyzrál. Hamiltonovi chybělo 24 a Bottasovi 40 setin sekundy. Oba ale přeskočili Vettela. Pohled na data nicméně potvrzoval známý fakt, že na rovinkách jsou ferrari rychlejší. Ovšem ne o tolik, jak se čekalo. Verstappen jako jediný neměl za sebou ještě ani instalační kolo.
V časech na kolo dostal Mercedes na frak, v závodním režimu to ale byla jiná káva
Neoficiálním vítězem periody na prostřední variantě obutí se stal Leclerc. Za něj se zařadil konečně aktivovaný Verstappen (+0,01) před Hamiltonem, Bottasem a Vettelem. Albonovi patřila osmá příčka za Pérezem a Hülkenbergem.
Nastalo přezouvání na měkké pneumatiky, což signalizovalo simulaci kvalifikace. Ta měla dát alespoň částečný obrázek o skutečném rozložení sil.
Verstappen se polekal, když motor před poslední šikanou přišel o otáčky. Byl ale uklidněn, že tým má vše pod kontrolou. Přesto byl povolán ke kontrole.
Ostatní pochopitelně přepisovali svoje nejlepší výkony. Začal s tím Vettel - 1:44,75. Nepředvedl však zcela čisté kolo. Totéž se dá říci o Bottasovi (1:44,96) a Hamiltonovi (1:45,01). Pořádně za to vzal až Leclerc, který jako jediný atakoval hranici 1:44 (1:44,12). Mercedesy měly velmi silný střední sektor, jenže ztrácely v tom úvodním.
Na páté příčce nečekaně figuroval Pérez (+0,99), na šesté momentálně pauzírující Verstappen (+1,27), na sedmé Räikkönen (+1,58) a na osmé Stroll (+1,60). Albon klesl za Ricciarda na desátou pozici.
Bída - Red Bullu se druhý trénink nepovedl
Hamilton zase nezklamal. Tentokrát se terčem jeho kritiky stala přilba, která mu údajně neseděla úplně správně.
Tečku za nejnapínavější fází tréninku udělaly pokusy Red Bullu napravit dosavadní nepřesvědčivý dojem. Skončily ovšem naprostým fiaskem.
Do zdolávání dlouhých úseků se první pustil Mercedes a pohyboval se na ojetých měkkých gumách těsně nad 1:50. Na přibližně stejné úrovni oscilovalo i Ferrari, což nasvědčovalo tomu, že v závodním režimu jeho převaha nebude zdaleka tak výrazná.
V dalším průběhu se dokonce karta obracela dosti výrazně ve prospěch trojcípé hvězdy. Otázkou nicméně je, kolik paliva jednotlivé monoposty na palubě vezly. Red Bullu to moc nešlo ani teď, Verstappena navíc trápila účinnost motorové brzdy.
Zlepšení pro stáj z Maranella nastalo až po přechodu na střední směs, kdy se svému úhlavnímu soku víceméně vyrovnalo. Velmi působivé časy ovšem zajížděl Pérez. Bohužel pouze do okamžiku, kdy vzplála záď jeho racing pointu. Ve stejném okamžiku se v boxech objevil Stroll s tím, že za jeho sedačkou něco hoří. To těžko bude náhoda…
Kvůli zmíněnému incidentu byl trénink zastaven minutu před koncem a pochopitelně už nedošlo k jeho restartu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:44,123 | 28 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:44,753 | + 0.630 | 30 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:44,969 | + 0.846 | 28 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:45,015 | + 0.892 | 26 |
5. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:45,117 | + 0.994 | 25 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:45,394 | + 1.271 | 20 |
7. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:45,708 | + 1.585 | 25 |
8. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:45,732 | + 1.609 | 21 |
9. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:45,735 | + 1.612 | 26 |
10. | Alexander Albon | Red Bull | Honda | 1:45,771 | + 1.648 | 21 |
11. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:45,999 | + 1.876 | 28 |
12. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:46,120 | + 1.997 | 21 |
13. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:46,209 | + 2.086 | 26 |
14. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:46,214 | + 2.091 | 24 |
15. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:46,258 | + 2.135 | 29 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:46,328 | + 2.205 | 24 |
17. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:46,374 | + 2.251 | 28 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:46,399 | + 2.276 | 21 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:47,887 | + 3.764 | 30 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:48,331 | + 4.208 | 32 |