V sobotu panovala v zázemí Ferrari dusná atmosféra
Co Binotto odpouštěl Leclerkovi?
Celá Itálie prožívá euforii po slavném triumfu Ferrari v Monze. Jenže uvnitř Scuderie to vře. Napětí mezi oběma jezdci, Sebastianem Vettelem a Charlesem Leclerkem, samozřejmě existovalo už předtím. Nyní ale podle všeho proniklo zcela na povrch.
Spouštěčem se stala situace během třetí části sobotní kvalifikace. Při prvních pokusech se Vettel ujal role tahouna a dopřál svému kolegovi výhodu větrného pytle. Při druhé rundě si měli role prohodit. Jenže se tak nestalo, neboť taktizující pole účastníků nakonec nestihlo do měřeného kola najet. Až na Sainze – a Leclerka.
Exmistr světa viděl v počínání svého mladšího parťáka jednoznačně úmysl. Před televizními kamerami se ještě držel zpátky: „Naše strategie byla jasná a nic jsme vlastně nepokazili. Jenže potom vypukl naprostý chaos.“ Podle důvěryhodných svědků ovšem v zázemí stáje otevřeně Leclerka obvinil ze sobectví.
Vettel byl v sobotu na Leclerka pořádně naštvaný
Stejný názor patrně měl i jeho šéf Mattia Binotto. Lze tak soudit podle prvních slov, která pronesl poté, co Monačan vítězně v neděli projel pod šachovnicí: „Sei perdonato.“ V překladu to znamená Odpouštím ti.
Že měl co, vyplývá z rádiové komunikace z osudného kola. Už v úvodní šikaně žádal Vettel zeď, aby Leclerka popohnala. Ta tak učinila: „Bude to těsné,“ hlásil mu jeho závodní inženýr. Když se nic nedělo, následovalo další varování: „Přidej, máme k dobru už jen šest sekund. Jde do tuhého. Musíš zrychlit. Přidej!“ Reakce opět veškerá žádná. Dvojici naopak předjel Sainz.
Ve Variante della Roggia se znovu ozval Vettel: „Řekněte mu, aby mě okamžitě předjel!“ Byl zároveň informován, že časový polštář zmizel.
V motorhomu Ferrari bylo během VC Itálie chvílemi dost dusno
V zatáčce Ascari sice vzrostl opět na tři sekundy, jenže Leclerc trčel stále za Vettelem. V Lesmu se Leclerc dozvěděl, že jsou „zase na nule“. Nejpozději v tomto momentě věděl, že nájezd stihne jenom jedno ferrari. V Parabolice konečně šel před Vettela, ale ani pak nestlačil plynový pedál až k podlaze.
Že se nezachoval právě nejlépe, mladíkovi došlo záhy. Omluvil se za zmatek v poslední zatáčce, vinu nicméně házel na Sainze a Hülkenberga, kteří jeli středem dráhy.
Vášně se pokusil hasit přítomný nejvyšší představitel Ferrari Louis Camilleri: „Je to zkrátka vítězný typ,“ vyjádřil se na Leclerkovu adresu v rozhovoru pro televizní stanici Sky. „Když se podíváte zpět do historie, byli všichni velikáni takoví. Michael (Schumacher) byl také takový tvrdý oříšek.“