Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

IndyCar poprvé testovala na dráze aeroscreen

IndyCar poprvé testovala na dráze aeroscreen

V Indianapolisu s ním jezdili Dixon a Power

Velký krok směrem k větší ochraně jezdců učinila ve středu IndyCar. Vítězové Indy500 a šampioni série Will Power a Scott Dixon testovali v Indianapolisu aeroscreen – nový systém ochrany kokpitu složený z průhledné polykarbonátové desky zasazené do titanového rámu. Jde o obdobu zařízení Halo z F1.

Systém vyvinula Dallara ve spolupráci s Red Bullem, který se podobné řešení snažil kdysi prosadit ve formuli 1. Kromě ochrany hlavy jezdce je v něm zabudováno několik vychytávek – na vnější straně jsou vrstvy, které může tým během zastávek v boxech odtrhnout stejně, jako si jezdec odstraňoval vrstvy na hledí přilby. „Sklo“ je potažené antireflexní vrstvou a zevnitř je zabudován systém, který má bránit zamlžování.

Titanový rám je k šasi připevněn na třech místech – dvakrát za hlavou jezdce ke stříšce za kokpitem a jednou uprostřed podvozku vepředu, což má zajistit, že systém odolá i velkému zatížení. To byl problém s původním řešením, které IndyCar testovala. Speciální plexisklo od PPG, která vyrábí kryty kokpitů stíhaček, se právě kvůli absenci rámu neosvědčilo.

Aeroscreen bude povinný od začátku příští sezony. Dixon jej zatím pouze testoval na simulátoru Dallary. Další testy teď budou následovat – 7. října na okruhu Barber Motorsports Park, 15. října na krátkém oválu, kam se série příští rok vrátí, a 5. listopadu na letišti ve floridském Sebringu, což je trať, která připomíná městské tratě. Týmy by jej měly dostat do konce roku.

„Pro změnu slyším rádio, což normálně moc nejde, takže to je docela dobré. A také na přilbu je mnohem menší tlak. Co se výhledu týče, tak to nijak nepřekáží,“ popsal první dojmy Scott Dixon. Zapracovat je podle obou pilotů potřeba hlavně na odtrhávacích vrstvách.

Power uvedl, že je ohromený, jak rychle se všechno podařilo dát dohromady. „Výhled je v pořádku. S brouky a nečistotami, které se na to dostávají, není problém zvládnout celý stint. Na některých věcech se musí zapracovat, ale upřímně jsem rád, že to máme, je to velký posun v bezpečnosti,“ dodal Power s tím, že si myslí, že další formulové série budou následovat.