Renault spěchá s vývojem nového motoru
Co mělo být za dva roky, bude za rok.
Už jsme hodně slyšeli o tom, že projekty, které měly Hondě doběhnout v letech 2021 a 2022, byly urychleny, aby je automobilka implementovala do své pohonné jednotky dříve, než na konci tohoto roku odejde. Poté, na začátku roku 2022, bude vývoj pohonných jednotek zmrazen. Podobný příběh nabízí Renault. Ten měl velké věci rozplánovány na roky 2022 a 2023, ale vzhledem ke změně pravidel si letos pospíší, aby měl vše připraveno na začátku příštího roku.
"V roce 2020 padlo rozhodnutí, že vše vsadíme na rok 2022, ale v roce 2023 můžeme být další revoluce. V tom roce jsme měli stavět na základech roku 2022, jenže to už neplatí. Teď jsme pod tlakem mít co nejlepší motor na začátku příštího roku, takže urychlíme evoluci a věci naplánovány na rok 2023 dáme už do motoru sezony 2022," vysvětlil Rémi Taffin, šéf motorů Renault.
Současný motor Renaultu je evolucí loňského a obsahuje vylepšení, které chtěl výrobce implementovat v průběhu minulého roku, než bylo z důvodu potřeby snižování nákladů během koronakrize zakázáno vylepšování motorů v průběhu sezony.
Taffin také přiznal, že se ve Viry-Châtillon zabývali myšlenkou rozdělit kompresor a turbínu na opačné strany spalovacího motoru, jak to již od roku 2014 má Mercedes. Honda přešla na stejný koncept v roce 2017 a má se za to, že Ferrari také uvažuje o změně od roku 2022. Nedozvěděli jsme se však, zda se Renault skutečně také vybral touhle cestou, na jejímž konci by mělo být lepší rozložení hmotnosti i lepší aerodynamika zadní části vozu.
Zaměstnance Viry-Châtillon nejspíš čeká spousta hodin přesčasů. Foto: Renault
Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Renault