Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ano, technické direktivy připravily Ferrari o výkon

Ano, technické direktivy připravily Ferrari o výkon

Binotto přiznal ztrátu koňských sil i její důvod

V Rakousku ještě šéf Scuderie Ferrari Mattia Binotto nebyl připraven mluvit o zřejmé ztrátě koňských sil, a už vůbec ne o tom, co ji zapříčinilo. V Maďarsku hru na schovávanou vzdal a přiznal, že jeho tým musel motor upravit po sérii upřesnění pravidel, kterými se FIA ​​povedlo ucpat díry v technických předpisech, týkajících se pohonných jednotek.

Ve F1 je schvalování pravidel vcelku těžkopádný proces, ale když se je někdo pokouší ohýbat, například jejich kreativnějším výkladem, není třeba psát nové. Zde zasahuje ředitel velkých cen F, Michael Massi, který má právo vydávat technické direktivy, s jejichž pomocí se upřesní výklad pravidel. A zdá se, že Ferrari si loni pravidla vyložilo extrémně kreativně, jelikož mělo motor považovaný za nejsilnější v poli. Letos je naopak jeho motor považován spíše za hendikep pro červené vozy i pro zákaznické týmy Haas a Alfa Romeo.

"Je třeba si uvědomit, že pravidla jsou mimořádně složitá a komplexní," brání se Binotto. "V některých oblastech je stále možných několik výkladů a potřebují upřesnit. Je to neustálý proces, který probíhal už v minulosti a bude pokračovat i v budoucnu.

Od minulého roku bylo vydáno mnoho technických direktiv, které upřesnily několik oblastí pravidel. My jsme se těmto direktivám museli přizpůsobit. Ale nemyslím si, že se přizpůsobovalo pouze Ferrari. Myslím, že většina výrobců se musela přizpůsobit. Ferrari se evidentně muselo přizpůsobit a následkem toho jsme přišli o část výkonu. Nyní jsou pravidla opět o něco jasnější a já doufám, že se v tomto procesu bude pokračovat."

Vzhledem k omezení vývoje nelze vylepšovat výkon pohonné jednotky po prvním závodě sezony, takže motoroví inženýři Ferrari se již soustředí na sezonu 2021.

Červené vozy jsou najednou na rovinkách pomalejší, než byly loni. Foto: Ferrari

Zdroj: FORMULE.CZ