Komise FIA u Racingu Pointu v březnu byla, ale…
Tombazis: Brzdové šachty jsme nezkoumali
Jeden z opěrných pilířů obhajoby Racingu Pointu v takzvané aféře Copygate se povážlivě kymácí. Tvrzení, že jeho RP20 byl před sezonou zkontrolován funkcionáři FIA, má totiž trhliny.
Potvrdil to Nikolas Tombazis, který ve federaci zodpovídá za technickou sféru. Před úvodní VC Austrálie se skutečně do továrny v Silverstone se svými kolegy vydal.
„Zaznamenali jsme několik kritických hlasů během únorových testů v Barceloně,“ uvedl. „Chtěli jsme se proto přesvědčit o skutečném stavu věci. Stáj s námi plně spolupracovala a předložila fotografie Mercedesu W10, použité při konstrukci nového auta. Na tom nic špatného nebylo. Její argumentace navíc byla zcela logická.“ Proto také následně FIA monopost uznala legálním.
Nikolas Tombazis má z působení ve F1 bohaté zkušenosti. Snímek s Fernandem Alonsem je z doby, kdy pracoval jako šéfaerodynamik u Ferrari. Foto: Ferrari
Soutěžící však při jeho stavbě musí určité komponenty, které jsou přesně vyjmenovány, sám vyvinout. A právě tímto směrem je zaměřen protest Renaultu. Z Tombazise nyní vypadlo, že jím vedená komise se u Racing Pointu na něco takového ovšem detailně nezaměřila.
„Například brzdové šachty jsme neprohlíželi vůbec. S odstupem času si nemyslím, že to bylo správné. Jenže my jsme zkoumali vůz jako celek,“ přiznal, že práci možná neodvedli stoprocentně. Jak známo, o přívod vzduchu k chlazení brzdových kotoučů přitom v cause jde především.
„Jestliže Mercedes poskytl Racing Pointu určité informace nebo výpočty, jak naznačuje Renault, jedná se o naprosto nepřípustné jednání,“ upozornil Tombazis. „Oba subjekty se tím ocitají ve velmi nepříznivém světle.“
Zdroj: FORMULE.cz