Newgarden držel otěže pevně v rukou

Iowa IndyCar 250S – 2. závod
Loňský šampion Newgarden měl sobotní večerní závod IndyCar v Iowě plně ve svých rukou. Vedl 214 z 250 kol, nikdy jej na trati jiný jezdec nepřekonal a připsal si své letošní první vítězství. Výrazně se tak posunul vpřed tabulkou. Jeho stájový kolega Power dojel druhý. O kompletní stupně vítězů připravil tým Penske Rahal, který skončil před pátečním vítězem Pagenaudem. Za zády v závěru udržel lídra šampionátu Dixona.
Newgarden s Powerem po startu drželi vedení. Za nimi se přetahovali Daly a Hunter-Reay. Další dvojicí, která bojovala o pozice, byli Herta a O´Ward. Polem ze 16. místa na startu postupoval Ferrucci. Naopak Pagenaud, který do minulého závodu výborně odstartoval, se zasekl na 21. místě.
O´Ward postupně zdolal Hertu, pak Harveyho a ve 48. kole Hunter-Reaye, čímž se posunul na 4. místo. McLaren opět vypadal silný. Askew byl mezi prvními, kteří zamířili do boxů. S ním tam zajeli i Sató, Pagenaud, Rosenqvist či Herta, který se naopak propadal.
Newgarden zamířil poprvé k mechanikům v 58. kole, Power vydržel na trati ještě jedno kolo. Američan ale udržel své vedení. Naopak Power se musel bránit O´Wardovi, který byl už na třetím místě.
Napodruhé to byl Power, kdo zamířil o kolo dříve k mechanikům. O´Ward vydržel ještě o kolo déle a zastavil ve 107. kole. Krátce na to přišla první žlutá fáze. Carpenter se otřel o zeď a zůstal stát na dráze.
Žlutá fáze pomohla Rahalovi a Pagenaudovi, kteří se posunuli na 4. a 5. místo. Naopak Askew se propadl až na 13. příčku a měl jedno kolo ztráty. Při snaze vrátit se do stejného kola jako lídr závodu se málem srazil se stájovým kolegou O´Wardem.
Večerní romantika v Iowě - západ slunce a IndyCar. Foto: IndyCar
Newgarden při předjíždění jezdců o kolo zpět ztratil náskok a dotáhl se na něj O´Ward. Jeho dobrý závod ale skončil ve 173. kole chybou v boxech. Pravé zadní kolo mechanici dostatečně neutáhli. Když se Mexičan rozjel, musel na konci boxového stání zastavit a mechanici jej odtlačili zpátky, aby svoji práci dodělali.
Při výjezdu z boxů pak udělal chybu Hunter-Reay a narazil do vnitřní zdi. To pomohlo Askewovi. Ten byl v tu chvíli v čele, čekal jej ale ještě pit stop. Naopak pro jeho stájového kolegu O´Warda přišla žlutá v nejhorší možnou chvíli.
Pořadí při restartu ve 192. kole bylo Newgarden, Power, Daly, Rahal, Pagenaud, Harvey, Dixon, Kanaan a Ericsson. Newgarden měl navíc mezi sebou a Powerem ještě o kolo zpět jedoucí dvojici O´Ward a Palou. A tak začal ujíždět. Daly měl starosti s bojující dvojicí Rahal a Pagenaud. Když zamířil do boxů, využil toho Rahal, aby poodjel Pagenaudovi a dotáhl se na Powera. Na použité sadě pneumatik už ale neměl šanci se před Australana dostat.
Newgarden s přehledem závod vyhrál. Řekl, že to je pro něj zadostiučinění za pátek, kdy měl také vůz, se kterým mohl pomýšlet na vítězství, v nevhodnou chvíli pro něj ale přišla žlutá fáze. Druhý Power vyrovnal své nejlepší umístění v sezoně.
Pagenaud z Iowy odjíždí na druhém místě v průběžném pořadí. V cíli zase umazal pár bodů z Dixonova náskoku a je zatím nejvážnějším vyzývatelem Novozélanďana. Ale Newgarden ztrácí jen o čtyři body více.
Naopak poraženým tohoto víkendu je Herta. Do Iowy přijel coby druhý muž průběžného pořadí a jediný jezdec, který zatím vždy dojel v první desítce. Po dvou 19. místech je až sedmý.
p. | jezdec | tým | motor | čas/odstup | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 1:38:40,518 | 250 | 50+4 |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | +2,786 | 250 | 40+1 |
3. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | +3,564 | 250 | 35+1 |
4. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | +6,124 | 250 | 32 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | +6,575 | 250 | 30+1 |
6. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | +16,000 | 250 | 28+1 |
7. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | +16,618 | 250 | 26 |
8. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | +17,886 | 250 | 24 |
9. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsports | Honda | +18,520 | 250 | 22 |
10. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | +20,017 | 250 | 20 |
11. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | +20,742 | 250 | 19 |
12. | ![]() |
Arrow McLaren SP | Chevrolet | -1 kolo | 249 | 18+1 |
13. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | -1 kolo | 249 | 17+1 |
14. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | -1 kolo | 249 | 16 |
15. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | -2 kola | 248 | 15 |
16. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | -2 kola | 248 | 14 |
17. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | -2 kola | 248 | 13 |
18. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | -3 kola | 247 | 12 |
19. | ![]() |
Andretti Harding Steinbrenner | Honda | -3 kola | 247 | 11 |
20. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | -3 kola | 247 | 10 |
21. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | -3 kola | 247 | 9 |
22. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | havárie | 178 | 8+1 |
23. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | havárie | 112 | 7 |
Zdroj: FORMULE.cz