Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Žádné úlomky, jen extrémní namáhání pneumatik

Žádné úlomky, jen extrémní namáhání pneumatik

Pirelli odhalilo příčinu nedělních defektů

Italská pneumatikářská firma Pirelli dokončila analýzu kol poškozených při nedělní VC Velké Británie. Díky tomu odhalila příčinu defektů u obou mercedesů a mclarenu Carlose Sainze.

Důvodů bylo víc. Jednalo se o souhru několika okolností, které vedly k extrémně dlouhému používání druhé sady pneumatik. Druhé vyjetí safety caru totiž přimělo téměř všechny týmy, aby uspíšily plánovanou zastávku v boxech. Rozhodly se pro obzvlášť dlouhý závěrečný úsek kolem 40 kol, což bylo více než tři čtvrtiny délky závodu. Přitom se jelo na jedné z nejnáročnějších tratí v seriálu.

V kombinaci s výrazně zvýšenou rychlostí monopostů F1 (čas na pole position byl o 790 tisícin lepší než loni) to způsobilo, že poslední kola velké ceny byla pro pneumatiky obzvlášť těžká. Nikdy v minulosti nebyly vystaveny takovým silám.

 

Pouze Romain Grosjean se nedal strhnout k hromadnému přezouvání v úvodu závodu. Foto: Pirelli

 

Výsledkem byly nejnáročnější provozní podmínky pro pneumatiky. Levá přední, v Silverstone namáhaná nejvíc, byla vysoce opotřebená.

Pro následující závod na stejném okruhu Pirelli potvrdilo nominované směsi o jeden stupeň měkčí než ty, které byly použity při poslední velké ceně. Budou však pozměněny podmínky jejich používání. Zvýší se hodnota minimálního tlaku v pneumatikách, aby se snížilo zatížení jejich konstrukce. Týmy musejí lépe zvážit, jak budou s pneumatikami zacházet.

Ukázalo se tedy, že tvrzení o poškození úlomky z předního křídla Kimiho Räikkönena byla lichá. Příčinou defektů bylo jednoznačně extrémní namáhání pneumatik.

Zdroj: Pirelli. Úvodní foto: Pirelli