Žádné úlomky, jen extrémní namáhání pneumatik
Pirelli odhalilo příčinu nedělních defektů
Italská pneumatikářská firma Pirelli dokončila analýzu kol poškozených při nedělní VC Velké Británie. Díky tomu odhalila příčinu defektů u obou mercedesů a mclarenu Carlose Sainze.
Důvodů bylo víc. Jednalo se o souhru několika okolností, které vedly k extrémně dlouhému používání druhé sady pneumatik. Druhé vyjetí safety caru totiž přimělo téměř všechny týmy, aby uspíšily plánovanou zastávku v boxech. Rozhodly se pro obzvlášť dlouhý závěrečný úsek kolem 40 kol, což bylo více než tři čtvrtiny délky závodu. Přitom se jelo na jedné z nejnáročnějších tratí v seriálu.
V kombinaci s výrazně zvýšenou rychlostí monopostů F1 (čas na pole position byl o 790 tisícin lepší než loni) to způsobilo, že poslední kola velké ceny byla pro pneumatiky obzvlášť těžká. Nikdy v minulosti nebyly vystaveny takovým silám.
Pouze Romain Grosjean se nedal strhnout k hromadnému přezouvání v úvodu závodu. Foto: Pirelli
Výsledkem byly nejnáročnější provozní podmínky pro pneumatiky. Levá přední, v Silverstone namáhaná nejvíc, byla vysoce opotřebená.
Pro následující závod na stejném okruhu Pirelli potvrdilo nominované směsi o jeden stupeň měkčí než ty, které byly použity při poslední velké ceně. Budou však pozměněny podmínky jejich používání. Zvýší se hodnota minimálního tlaku v pneumatikách, aby se snížilo zatížení jejich konstrukce. Týmy musejí lépe zvážit, jak budou s pneumatikami zacházet.
Ukázalo se tedy, že tvrzení o poškození úlomky z předního křídla Kimiho Räikkönena byla lichá. Příčinou defektů bylo jednoznačně extrémní namáhání pneumatik.
Zdroj: Pirelli. Úvodní foto: Pirelli