McLaren: přistoupili jsme na riziko a zaplatitli za to
Rozhodnutí je ovšem podle něj stoprocentně správné
Podle McLarenu bylo rozhodnutí nechat Kimiho Räikkönena s chromým vozem na trati a pokusit se dojet do cíle správné. Räikkönen v posledním kole závodu vyletěl z dráhy s urvaným pravým předním kolem, jehož zavěšení nevydrželo velké vibrace.
"Život je plný rizika, bylo to stoprocentně správné rozhodnutí," hájil Ron Dennis své počínání. "Udělali jsme to, co bylo k vítězství potřeba - skoro.
Samozřejmě velké vibrace přetížily určitou část zavěšení, mluvil jsem o tom s Kimim a on s naším rozhodnutím nemá problém. Dojet třetí za Alonsem, který by vyhrál, by samozřejmě bylo lepší, nicméně my potřebujeme vyhrávat. Přistoupili jsme na riziko a zaplatili za to."
"Je to strašný pocit [shit feeling - pozn. autora]," řekl suše Kimi Räikkönen. "Je naprosto frustrující odstoupit z vedení závodu v posledním kole. Přišli jsme o deset bodů."
V roce 2003 tu Räikkönen odstoupil z prvního místa s explozí motoru.
"Je samozřejmě možné, že se ukáže, že dnešní incident rozhodl šampionát," dodal Norbert Haug.
Podle šéfa McLarenu je dnešek důkazem, že pravidlo o jediné sadě pneumatik na celý závod je nebezpečné. Podobně Felipe Massovi vibrace levého předního kola poškodily přední přítlačné křídlo.
"Samozřejmě, Kimimu je jasné, že v prvé řade něměl co probrzdit pneumatiky," řekl Martin Whitmarsh.
Podobně šéf BMW Mario Theissen vyzývá k přehodnocení tohoto pravidla. Osobně dokonce čekal letos větší problémy.